پویش “شهروند مؤثر” در شمیرانات آغاز شد

فرماندار شمیرانات با اعلام آغاز پویش “هر شهروند، یک کنشگر مؤثر” گفت: این پویش تلاش می‌کند تا شهروندان مؤثر به‌ویژه بانوان تأثیرگذار در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی به عنوان کنشگران ثابت، فعالیتشان را منسجم و حضورشان را پر رنگ‌تر سازند.

سیاوش شهریور روز یکشنبه در حاشیهٔ اولین کارگاه آموزشی بورس که برای کارآفرینان و مسئولان امور بانوان ادارات در فرمانداری شمیرانات تشکیل شد، در گفت و گو با خبرنگارشمیرانات خبراظهار داشت: در راستای تحقق اهداف اقتصادی پویش مذکور، آموزش بورس را برای بانوان شهرستان آغاز کردیم و معاون صندوق کارآفرینی امید کشور نیز در این کارگاه مبنای سرمایه گذاری و اقدامات اقتصادی را تشریح کردند.

وی افزود: علاوه بر آموزش بورس، ایجاد باغچه‌های خانگی و ابتکار در کاشت بذر گیاهان داروئی نیز به آنها آموزش داده شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: تلاش ما این است تا در تمام روستاها و محلات، مساجد و مدارس به یاری این پویش آیند تا از ظرفیت زنان روستایی و شهری باسواد که می‌توانند اقدامات اجتماعی مؤثر مانند آموزش به کم سوادان، کمک به مستمندان و نذر زمان در خانهٔ سالمندان و … داشته باشند، استفاده کنیم.

فرماندار شمیرانات گفت: بانوان خانه دار نیز می‌توانند با خیاطی، تولید عروسک، گل و … بخشی از هزینه‌های سبد خانوار را تأمین کنند.

شهریور بیان داشت: در حوزه فرهنگی نیز بانوان تحصیل‌کرده می‌توانند به یاری آموزشگاه‌های شهرستان بیایند و از لحاظ کیفی و کمی سطح آموزش را افزایش دهند.

وی گفت: وظیفهٔ این پویش این است تا شهروندی  مشتاق و مؤثر در فرآیند توسعه شهرستان و کشور بسازد.

این مقام مسئول تأکید کرد: باید انگیزه را در بانوان مؤثر ایجاد کنیم تا به مسئولان اداری، اقتصادی و آموزشی مشاوره دهند و به آنها کمک کنند.

فرماندار شمیرانات اظهار داشت: با توجه به شرایط مالی، فرهنگی و سطح تحصیل در شهرستان می‌توانم با حمایت بانک‌ها و صندوق‌های توسعه این طرح را ملی کنیم و این مهم نیازمند همت روشن فکران و اصحاب رسانه است.

شهرستان شمیرانات متشکل از شهر شمیران (منطقه یک و شمال و شرق منطقه دو تهران) و دو بخش لواسانات و رودبار قصران با جمعیتی افزون بر ۶۰۰ هزار نفر در شمال و شمال شرقی تهران گستره شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا