پیام فرماندار شمیرانات به مناسبت روز پزشک

سید مهدی ساداتی فرماندار شمیرانات در پیامی فرارسیدن یکم شهریور، سالروز بزرگداشت ابوعلی سینا و روز پزشک را به مدافعان سلامت تبریک گفت.

به گزارش شمیرانات خبر، در این پیام امده است:

یا مَنْ اِسْمُهُ دَوآءٌ وَ ذِکْرُهُ شِفآءٌ

سلامتی موهبتی الهی است که ثبات این نعمت مرهون تلاش مجموعه‌ای از انسان های فداکار، سخت‌کوش و خستگی ناپذیر است. در این شبکه ی پیچیده، بزرگ و بهم پیوسته که متشکل از موضوعاتی نظیر بهداشت و پیشگیری، تامین سلامت فیزیکی، عاطفی، ذهنی، محیطی، معنوی، شغلی و در نهایت درمان، احیاء و بازتوانی بیماران و آسیب دیدگان است، نقش پزشکان به عنوان ملجأ بیماران در آخرین حلقه از این زنجیره، بسیار برجسته و دارای اهمیت است، فلسفه نامگذاری اول شهریور ماه زادروز حکیم ابوعلی سینا هم دلیلی بر اثبات این مدعاست.

روز پزشک، روزی برای ارج نهادن به خدمات آنهایی که برای حفظ این نعمت الهی تلاش می‌کنند تا با اقتدا به پیشکسوتان نامدار خود، گذشته افتخار آفرین علمی‌ِشان را احیاء و جایگاه شایسته خویش را در این عرصه گسترده به اثبات برسانند.

پزشک فرشتگان نجات‌بخشی هستند که تلاش می‌کنند در سایه لطف الهی التیام‌بخش جسم و روان دردمندان باشند. جامعه پزشکی همواره در کنار دیگر اقشار، در بزنگاه‌هایی که ایران اسلامی طی سال‌های گذشته پشت سر گذاشته حضوری فعال و اثرگذار داشتند، از حضورشان دوشادوش رزمندگان در دفاع مقدس گرفته تا زمانی که کوله‌بار خود را برای خدمت به محرومان در مناطق دورافتاده می‌بنند تا اکنون که در خط مقدم مبارزه با کرونا در حال نبرد تن به تن هستند.

بدینوسیله فرا رسیدن این روز مبارک را به تمامی پزشکانی که در عرصه نظام سلامت تلاش می کنند به ویژه پزشکان فرهیخته و توانمند شهرستان شمیرانات، تبریک عرض نموده و برای همه پزشکان بخصوص جامعه پزشكی شهرستان این پیام آوران مهربانی و سلامت، آرزوی توفیق، بهروزی و سربلندی می نماییم.

سید مهدی ساداتی
فرماندار شمیرانات

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا