امام جمعه لواسانات: : پیگیری امور عتبات عالیات تکلیف ماست

امام جمعه لواسانات با تاکید بر اهمیت احداث و بازسازی صحن‌های ائمه اطهار (ع)، این مهم را یک تکلیف شرعی دانست و گفت: حرکت در این مسیر افتخاری‌ است که نصیب ما شده و باید زمینه‌ را برای بهرمندی مردم از این برکت فراهم سازیم.

به گزارش شمیرانات خبر به نقل از ایرنا، حجت الاسلام “سید سعید لواسانی” روز پنجشنبه در جلسه معارفه رئیس ستاد عتبات عالیات شهرستان شمیرانات، بیان داشت: مردم شمیرانات همواره حمایت چشمگیری از این ستاد داشته و در این مسیر سربلند هستند.

وی افزود: جمع‌آوری آمار و ارقام کمک‌های مردمی در این زمینه برای ما اهمیت چندانی نداشت اما با توجه به اینکه ستاد عتبات عالیات استان به تفکیک کمک‌های شهرستانی را جمع‌بندی و اعلام می‌کند، باید در این حوزه نیز اهتمام لازم را داشته باشیم و بتوانیم کار را منسجم و با آماری دقیق پیش ببریم.

امام جمعه لواسانات خاطرنشان کرد: به طور قطع با این اقدام و اطلاع‌رسانی عملکرد ستاد و محل هزینه کمک‌های مردمی، شاهد رغبت بیش از پیش شهروندان برای وقف در این حوزه نیز خواهیم بود.

لواسانی ادامه داد: در راستای تحقق این مهم، باید هرچه سریع‌تر هیات امنای ستاد شهرستان با عضویت اعضای حقوقی و حقیقی شاخص و معتمد تشکیل شود.

وی ادامه داد: همچنین مقر ستاد اهمیت ویژه‌ای دارد که با استقرار در آستان مقدس امامزاده صالح(ع) برکات آن نیز شامل کار می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم تسریع در برگزاری کنگره سه هزار و ۵۰۰ شهید سرافراز شهرستان شمیرانات ابراز کرد: متاسفانه شیوع بیماری کرونا منجر به تعویق در اجرای این برنامه شد که البته پذیرفته نیست و باید با اولویت پیگیری و این کوتاهی جبران شود.

لواسانی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های بالای شمیرانات و با هماهنگی مساجد، روحانیت معزز و بزرگان منطقه می‌توانیم اقدامات مثبت و موثری در بحث کنگره شهدا، ستاد عتبات و قرارگاه محرومیت‌زدایی شهرستان داشته باشیم.

امام جمعه لواسانات همچنین به لزوم تفکیک نمایندگان مجلس شورای اسلامی در پنج شهرستان تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس تاکید کرد و گفت: این مساله موجب تسهیل در دسترسی به نمایندگان و پاسخگویی بیشتر آن‌ها به شهروندان می‌شود.

وی اضافه کرد: لازمه آن نیز اثبات ظرفیت‌ها و ضرورت این مهم به مسئولان متولی است که با جدیت در حال پیگیری آن هستیم.
لواسانی: پیگیری امور عتبات عالیات تکلیف ماست
فرماندار شمیرانات نیز اظهار داشت: شمیران پیش‌قراول ستاد عتبات استان تهران بود و امروز هم به عنوان یک اولویت کاری به این مهم می‌پردازیم و تمامی ظرفیت‌های شهرستان را در این راستا به کار می‌گیریم.

“سید مهدی ساداتی” تاکید کرد: مصوبات جلسات ستاد عتبات عالیات به منزله مصوبات شورای اداری شهرستان و برای تمامی دستگاه‌های اجرایی و نهادها لازم‌الاجرا خواهد بود.

در جلسه امروز که با حضور فرماندار شمیرانات، روسای اداره اوقاف و امور خیریه شمیران و مرکز رسیدگی به امور مساجد ناحیه شهید “باهنر”، متولی آستان امامزاده صالح علیه السلام و جمعی از معتمدان و خیران شهرستان در محل این آستان مقدس برگزار شد، “جلال فخرا” به عنوان رئیس ستاد عتبات عالیات شهرستان شمیرانات به صورت رسمی معارفه شد.

همچنین دفتر ستاد عتبات عالیات در آستان مقدس امامزاده صالح (ع) خواهد بود و راه‌های ارتباطی با این ستاد به زودی برای عموم شهروندان و خیران شهرستان اطلاع‌رسانی می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا