کاخ موزه‌های شمیران در روز طبیعت تعطیل است

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شمیرانات اعلام کرد: مجموعه‌های تاریخی فرهنگی نیاوران و سعدآباد در شمال پایتخت‌، تا پایان امروز (شنبه ۱۳ فروردین) تعطیل خواهد بود.

به گزارش شمیرانات خبر به نقل از ایرنا، همه اماکن عمومی و تفرجگاه‌های بخش لواسانات و رودبار قصران در شمال شرقی پایتخت پذیرای گردشگران خواهد بود و در راستای رفاه حال شهروندان، جاده تِلو و گردنه سوهانک از ساعت ۱۶ به سمت تهران یک‌طرفه خواهد شد.

با توجه به اعلام مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران نیز تمامی بوستان‌های پایتخت در روز طبیعت میزبان حضور شهروندان خواهند بود؛ که در این زمینه بوستان‌های نیاوران، باغ فردوس و هیومن پارک از جمله مهم‌ترین پارک‌های شمیران به شمار می‌آیند.

شمیرانات با ۱۲۸ هزار هکتار مساحت، ۹ درصد استان تهران را شامل می‌شود، از مساحت یاد شده ۱۱۵ هزار هکتار اراضی ملی است؛ همچنین ۲۵ هزار هکتار از ۷۰ هزار هکتار دشت لار تحت مدیریت منابع طبیعی شمیرانات قرار دارد که در مجموع زمین‌های ملی این شهرستان را به ۱۴۰ هزار هکتار می‌رساند.

گفتنی‌ست، ۷۰ درصد از مساحت شمیرانات را مناطق چهارگانه محیط زیست (پارک‌های ملی، آثار طبیعی ملی، پناهگاه‌های حیات وحش، مناطق حفاظت‌شده) تشکیل می‌دهند.

این شهرستان دارای ۲ منطقه حفاظت شده ورجین و البرز مرکزی و ۴ پایگاه محیط‌بانی زردبند، گلندوئک، گرمابدر و راحت آباد است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا