کنترل ریزش سنگ در شمیرانات با تلاش راهداران

رئیس راهداری و حمل و نقل جاده ای شمیرانات اعلام کرد: با آغاز بارش برف و باران و وزش شدید باد در سطح شهرستان (از روز جمعه تا امروز)، شاهد ریزش سنگ در گردنه قوچک و محور زربند - فشم، محدوده کمرخانی و حاجی آباد بودیم که این اتفاق با تلاش راهداران کنترل و منجر به انسداد مسیر و یا حادثه نشد.

به گزارش شمیرانات خبر به نقل از ایرنا، رضا حاجتی توضیح داد: بارش های اخیر در راه های اصلی به صورت باران و در راه های روستایی به صورت برف بود؛ از آغاز نزولات آسمانی نیز در مجموع ۴ مرحله، ۲۷۴ کیلومتر باند عملیات برف روبی و پاکسازی مسیر انجام شد و میزان نمک مصرفی به ۲۰۰ تن رسید.

به گفته وی، گرمابدر برف گیرترین نقطه شهرستان شمیرانات در بارش های امسال گزارش شده و ارتفاع برف در این روستا به ۶۰ سانتی متر هم رسیده است.

حاجتی تاکید کرد: طبق قوانین مسافران جاده های کوهستانی از ۱۵ آذر ماه موظف شدند زنجیرچرخ، لوازم ایمنی و خوراک و پوشاک لازم به همراه داشته باشند.

رئیس راهداری شمیرانات یادآور شد: شهروندان پیش از آغاز سفر از طریق سامانه جامع اطلاع رسانی “۱۴۱” راهنمای جامع حمل و نقل برون شهری جاده های کشور از آخرین وضعیت جاده ها از جمله مسیرهای شمیرانات مطلع شوند.

اداره کل هواشناسی استان تهران پیش بینی کرده بود: تا روز یکشنبه آسمان استان ابری همراه با بارش باران و مه رقیق در ارتفاعات بارش باران، برف و مه آلود خواهد بود.

شمیرانات دارای ۱۰۱ کیلومتر راه روستایی و ۶۷ کیلومتر راه اصلی و فرعی است.

این شهرستان با آب و هوایی کوهستانی متشکل از شهر شمیران (منطقه یک و شمال و شرق منطقه ۲ تهران) و بخش های لواسانات (شهر لواسان و ۲۰ روستا) و رودبار قصران (شهرهای اوشان، فشم، میگون و شمشک، دربندسر و ۱۶ روستا) با جمعیتی افزون بر ۶۰۰ هزار نفر در شمال و شمال شرقی پایتخت واقع است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا