۱۰ ساخت و ساز غیرمجاز در زمین های کشاورزی لواسانات تخریب شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شمیرانات گفت: روز گذشته (یکشنبه) ۱۰ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در بخش لواسانات با حکم قضایی تخریب شد.

به گزارش شمیرانات خبر، مسعود ایلکا تشریح کرد: در اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی طبق دستور رییس حوزه قضایی لواسانات، با تخریب این ساخت و سازهای غیرمجاز ۲ هکتار از اراضی کشاورزی شمیرانات آزادسازی شد.

این مقام مسئول محل تخلفات ساختمانی مذکور را روستاهای کند و کیور اعلام کرد.

ایلکا گفت: ارزش ریالی اراضی آزادسازی شده ۴۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی بیان کرد: تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز با حضور قاضی شعبه ۱۰۳ دادگاه لواسان، نیروی انتظامی و همکاری شهرداری انجام شد.

مدیر جهاد کشاورزی شمیرانات گفت: این شهرستان به عنوان ریه تنفسی پایتخت محسوب می شود و سد لتیان آن بخش اعظمی از آب شرب این شهر را تامین می کند لذا جهاد کشاورزی اهتمام ویژه ای در پیشگیری و برخورد قانونی با هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز دارد.

ایلکا خطاب به متقاضیان تغییر کاربری اراضی کشاورزی شهرستان نیز تاکید کرد: قبل از هرگونه ساخت و ساز در حریم و خارج از بافت روستا نسبت به اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح اقدام کنند.

به گفته وی از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۶ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در سطح شهرستان تخریب شده است.

شهرستان شمیرانات با آب و هوایی کوهستانی متشکل از شهر شمیران (منطقه یک، بخش اعظمی از منطقه سه و شمال و شرق منطقه ۲ تهران) و دو بخش لواسانات و رودبار قصران دارای هفت هزار و ۱۰۰ هکتار زمین کشاورزی و تولید سالانه ۱۲۹ هزار تن محصول دامی و کشاورزی در شمال و شمال شرقی تهران واقع شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا