۱۲۰۰ رای اولی شمیرانات، جشن تکلیف سیاسی را برگزار می‌کنند

فرماندار شمیرانات اعلام کرد: یکهزار و ۲۰۰ رای اولی شهرستان در ۲۸ خرداد ماه با حضور در پای صندوق های رای جشن تکلیف سیاسی خود را برگزار می‌کنند.

به گزارش شمیرانات خبر از کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد انتخابات شمیرانات، “سید مهدی ساداتی” افزود: انتخابات امسال با حضور ۱۲۰۰ رای اولی پرشورتر از گذشته می‌شود وخاطره‌ای شیرین را در ذهن آنان ماندگار خواهد کرد.

وی ابراز کرد: حضور در اولین انتخابات از خاطرات ماندگار همه ما است و در همه دوره‌ها برای رای اولی‌ها به واسطه نخستین حضور در عرصه گسترده مشارکت مردم با شوق بیشتری همراه بوده به همین دلیل، آنان هیجانی‌تر، پررنگ‌تر و بی‌محاباتر در انتخابات شرکت می‌کنند و رای می‌دهند.

این مقام مسئول تصریح کرد: جشن تکلیف سیاسی همانند جشن تکلیف دینی برای جوانان وجود دارد و این وظیفه همه ما است که به عنوان پشتوانه نظام جمهوری اسلامی ایران، این امر مهم را به نوعی پیش ببریم که موجب تقویت نظام بشود.

۷ هزار نیروی انسانی انتخابات شمیرانات را برگزار می‌کنند

فرماندار شمیرانات تاکید کرد: بیش از ۷ هزار نفر نیروی انسانی برگزاری انتخابات را در شهرستان بر عهده دارند که رعایت مرقانون و بی‌طرفی سرلوحه این مجریان خواهد بود.

ساداتی تصریح کرد: ملزومات انتخاباتی مورد نیاز ۲۹۰ شعبه و ملزومات بهداشتی نیز برای شعب اخذ رای شهرستان به مقدار نیاز تهیه شده تا انتخابات با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی انجام گیرد.

وی مشارکت حداکثری در انتخابات را حائز اهمیت برشمرد و بیان داشت: مشارکت حداکثری ضمن تولید امنیت و بالا بردن اقتدار کشور در عرصه های بین المللی فرهنگ نقش پذیری مردم در جامعه را نشان می دهد .

رئیس شورای اداری شمیرانات تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی شمیرانات با همه امکانات و نیروی انسانی در برگزاری انتخابات ۲۸ خردادماه پیش‌قدم هستند و مشارکت حداکثری در انتخابات هدف تلاش ستاد انتخابات است.

فرهنگیان سهم بسزایی در برگزاری انتخابات دارند

فرماندار شمیرانات بیان داشت: فرهنگیان در برگزاری انتخابات سهم بیشتری از مسئولیت‌ها را بر دوش دارند.

وی گفت: انتخابات سالم با رعایت قوانین عوامل اجرایی و بی‌طرفی تحقق پیدا می.کند که روسای نواحی بر این مهم باید دقت نظر داشته باشند.

این مقام مسئول تصریح کرد: روند انتخابات باید به گونه‌ای باشد تا هیچ شائبه‌ای در جانب‌داری عوامل اجرایی از جریان‌های سیاسی ایجاد نشود. نتیجه انتخابات با ارای مردم مشخص می شود و وظیفه مجریان انتخابات صیانت از آرا است.

نماینده عالی دولت در شمیرانات افزود: روسای نواحی از اختیارات لازم و کافی در برگزاری انتخابات سالم برخوردارند و رعایت مر قانون باید سرلوحه همگان قرار گیرد. حضور عوامل یک‌ ساعت قبل از شروع انتخابات در شعب و آنلاین شدن راس ساعت ۷ صبح از مهمترین نکاتی است که مورد توجه روسای نواحی و عوامل باشد.

وی ابراز کرد: هیأت اجرایی به همراه هیأت‌های نظارت و بازرسی با یک هدف مشخص که همان برگزاری انتخاباتی پرشور و سالم است در ۲۸ خرداد در شعب اخذ رای صف‌آرایی می‌کنند.

نمایندگان فرماندار مهمترین رکن شعب اخذ رای هستند

رئیس هیأت اجرایی انتخابات شمیرانات اظهار داشت: مهم‌ترین مسئولیت در شعب با نمایندگان فرماندار بوده و این نمایندگان به دور از هرگونه شائبه تبلیغاتی به وظایف قانونی خود جامه عمل بپوشانند.

ساداتی خاطرنشان کرد: نماینده فرماندار در نهایت اصل بی‌طرفی، اجرای قانون و حق الناس دانستن رأی مردم در راستای برگزاری انتخاباتی باشکوه، سالم و قانونمند حداکثر تلاش خود را به کار گیرد.

فرماندار شمیرانات تاکید کرد: نمایندگان فرماندار محور اصلی اجرای اخذ رای در شعب هستند و با ایجاد فضایی تعاملی روند اجرا با سهولت بیشتری صورت می‌گیرد.

نامزدهای انتخابات قانون تبلیغات را رعایت کنند

نماینده عالی دولت در شمیرانات تاکید کرد: قانون‌مداری از مهمترین ویژگی‌های کاندیداهای اصلح است که مورد توجه مردم در انتخاب است. رعایت قوانین تبلیغات در ایام قانونی می‌تواند به عنوان شاخصه‌ای مهم در انتخاب شهروندان در نظر گرفته شود.

وی ابراز کرد: تبلیغات کاندیداها در مکان‌هایی که توسط شهرداری‌ها تعیین شده صورت می گیرد تا در کنار شور انتخابات، زیباشناسی شهر ها نیز در نظر گرفته شود و چهره شهر مخدوش نشود.

ساداتی نقش تبلیغات بر افکار عمومی را بی‌بدیل دانست و گفت: شهروندان از فرصت تبلیغات در شناخت افراد اصلح بهره برده تا افرادی شایسته بر مسئولیت‌ها تکیه کنند و مسیر توسعه و آبادانی را هموار سازند.

به گزارش ایرنا، شهرهای لواسان با ۵۴ نامزد، اوشان فشم میگون با ۲۵ نامزد و شمشک دربند سر نیز با ۲۲ نامزد که در مجموع ۱۰۱ نامزد هستند برای انتخابات ۲۸ خرداد تائید صلاحیت شده‌اند.

شهرستان شمیرانات متشکل از شهر شمیران (منطقه یک و شمال و شرق منطقه دو تهران) و بخش های لواسانات (شهر لواسان و ۲۰ روستا) و رودبار قصران (شهرهای اوشان، فشم، میگون و شمشک، دربندسر و ۱۶ روستا) با جمعیتی افزون بر ۶۰۰ هزار نفر در شمال و شمال شرقی پایتخت واقع است.

براساس این گزارش، فعالیت‌های انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستا، میاندوره‌ای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری و روستا به ترتیب از تاریخ اعلام اسامی آنان به وسیله وزارت کشور، ۲۰ خرداد ماه به مدت یک‌ هفته ، ۲۰ خرداد به مدت یک هفته و خبرگان رهبری پس از انتشار اسامی نامزدها، ۱۵ روز قبل از روز اخذ رأی شروع و تا ۲۴ ساعت قبل از اخذ رأی ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا