۱۵ هزار مترمربع از اراضی ملی شمیرانات رفع تصرف شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شمیرانات اعلام کرد: با اجرای ۸ فقره حکم تخریب صادره توسط روسای حوزه قضایی لواسانات و رودبار قصران، در هفته جاری ۱۵ هزار مترمربع از زمین‌های ملی این شهرستان آزادسازی شد.

به گزارش شمیرانات خبر به نقل از ایرنا، حسن شکری اظهار داشت: احکام مذکور در راستای اجرای تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور صادر و توسط ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان اجرا شد.

این مقام مسئول ارزش مادی زمین‌های آزادسازی شده را افزون‌ بر ۷۵ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: ساخت‌وسازهای تخریب شده در پلاک‌های لواسان، سبو، برگ‌ جهان، بوجان و رودک بود.

وی در خصوص تصرفات پلاک‌های مذکور به فنس‌کشی، دیوارکشی، تراس‌بندی، درخت‌کاری و بنا اشاره کرد.

رئیس اداره منابع طبیعی شمیرانات اضافه کرد: منابع طبیعی متعلق به همه مردم است و آنان باید در حفظ و نگهداری از این منابع ارزشمند مشارکت داشته باشند.

شکری تاکید کرد: فرهنگ‌سازی در خصوص حفاظت از عرصه های ملی و منابع طبیعی یکی از مؤلفه‌های مهم و ضروری به‌شمار می‌آید که در این ارتباط نقش رسانه ها بسیار حائز اهمیت است.

وی از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف در عرصه های ملی به سرعت مراتب را از طریق سامانه ۱۵۰۴ به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

شمیرانات با ۱۲۸ هزار هکتار مساحت دارای ۱۱۵ هزار هکتار اراضی ملی در حوزه استحفاظی شهرستان است؛ همچنین ۲۵ هزار هکتار از ۷۰ هزار هکتار دشت لار تحت مدیریت منابع طبیعی شمیرانات قرار دارد که در مجموع زمین‌های ملی این شهرستان را به ۱۴۰ هزار هکتار می‌رساند.

شمیرانات با آب و هوایی کوهستانی و طبیعتی بکر، متشکل از شهر شمیران (منطقه یک و شمال و شرق منطقه ۲ تهران) و ۲ بخش لواسانات و رودبار قصران در شمال و شمال شرقی پایتخت واقع شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا