۱۶ طرح گردشگری و صنایع دستی در استان تهران بهره‌برداری شد

۱۰ طرح گردشگری و ۶ طرح صنایع دستی با اعتبار ۵۳۰ میلیارد تومان در سطح استان تهران با حضور سرپرست وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به بهره برداری رسید.

به گزارش شمیرانات خبر، علی اصغر مونسان روز سه شنبه همزمان با هفته دولت با حضور در هتل ویستریا دربند واقع در شمال تهران با ارتباط ویدیویی با رئیس جمهوری اقدام به افتتاح  ۲۲۶ پروژه در بخش میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اعتبار ۲ هزار و ۲۱۸ میلیارد تومان که منجر به ایجاد ۲ هزار و ۶۴۵ نفر اشتغال‌زایی در سطح کشور می‌شود، کرد

این طرح‌ها همزمان با چهارمین روز از هفته دولت با فرمان ویدیویی رئیس جمهوری و با حضور سرپرست وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افتتاح شد.

مونسان در حاشیه این مراسم اظهار داشت: بخشی از این پروژه‌ها شامل ۳۱ هتل ۴ و ۵ ستاره است که ۵ هزار و ۲۲۹ تخت به مجموعه اقامتی کشور افزوده خواهد کرد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در سال ۹۷، ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار گردشگر به کشور وارد شدند و این صنعت روند رو به رشدی را طی می‌کند؛ حجم سرمایه گذاری‌ها نیز نشان دهنده بازده مثبت صنعت گردشگری است.

به گفته وی ۴ هزار و ۲۰۰ موافقت وصولی طی ۴ سال اخیر صادر شده است.

سرپرست وزارت میراث فرهنگی تصریح کرد: این وزارتخانه مصداق بارز اقتصاد مقاومتی است، تحریم‌ها نسبت به بخش‌های دیگر کمتر به ما آسیب رسانده و همواره روند رو به رشد و ارزآوری برای کشور را طی می‌کنیم.

مونسان با اشاره به وزارتخانه شدن سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ابراز امیدواری کرد و گفت: در گذشته اعتبار ما حدود هزار میلیاد تومان بود که فاصله‌ی زیادی با اعتبارات وزارتخانه‌ها داشت لیکن امیدواریم با افزایش اعتبارات و حمایت دولت و مجلس بتوانیم گذشته را جبران کرده و اهداف جدیدی را دنبال کنیم.

پرهام جان‌فشان، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران نیز اعلام کرد: ۹۰ پروژه با اعتبار ۲۸ هزار میلیارد تومان در دست احداث قرار دارد که امروز ۱۰ پروژه از آنها با همت بخش خصوصی و تسهیلات دولتی به بهره برداری رسید.

وی تصریح کرد: استان تهران ظرفیت بی نظیری در حوزه گردشگری دارد که اگر این صنعت با مشکل مواجه شود، اقتصاد تهران تحت تأثیر شدید قرار می گیرد.

این مقام مسئول اذعان داشت: سعی ما بر کاهش زمان صدور موافقت های اصولی است؛ همچنین حضور ۵۰۰ هزار نفر گردشگر در ایام نوروز در تهران را نیز در دستور کار داریم.

محمد تقی زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران نیز در این مراسم اظهار داشت: استان تهران در شرق و شهرستان های دماوند و فیروزکوه جاذبه های طبیعی، محیطی و تاریخی بی نظیری دارد، به طور مثال نمونه تنگه واشی در هیچ کجای کشور مانند ندارد.

وی افزود: ظرفیت هایی مانند ورزش های زمستانی و آب و هوایی بکر که در شهرستان شمیرانات است و مناطق کویری جنوب پایتخت، محل مراجعه ملی و فرا ملی است و ورودی گردشگر از تهران خواهد بود لذا می تواند موقعیت مناسبی را در کشور ایجاد کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا