دادستان عمومی و انقلاب لواسانات :: ۲۱هکتار از اراضی ملی لواسانات تا خرداد آینده آزاد سازی می شود

دادستان عمومی و انقلاب لواسانات اعلام کرد: آزادسازی ۲۱ هکتار از اراضی ملی و تخریب ساخت‌وسازهای غیرمجاز در سه منطقه کلاک، قاضی‌دره و جاجرود صبح امروز (پنجشنبه) با حضور رئیس کل دادگستری استان تهران آغاز شد.

به گزارش شمیرانات خبر به نقل از ایرنا، عباس نوروزی اظهار داشت: در این مرحله از آزادسازی در راستای اعمال تبصره چهار ماده ۲ قانون توزیع عادلانه آب، با ورود دستگاه قضایی، ۶۳ فقره از تصرفات آزاد شدند که شامل ویلا، دیوارکشی و … بوده و تخریب و به بیت‌المال اعاده شد.

به گفته وی، ارزش ریالی این ۲۱ هکتار به ۱۰۵ هزار میلیارد می‌رسد.

نوروزی بیان کرد: متولی اجرای احکام این ۶۳ پرونده شرکت آب منطقه‌ای استان تهران و امور آب شمیرانات است و توسط پیمانکار اقدام می‌کنند؛ پیش‌بینی می‌شود تا پایان خرداد ۱۴۰۱ به اتمام برسد.

دادستان عمومی و انقلاب لواسانات با تاکید بر این‌که دستگاه قضایی در رویکرد جدید در برخورد با تخلفات هیچ‌گونه تبعیضی قائل نیست، گفت: همانطور که در اجرای احکام امروز برخورد با چند تن از کسانی که فکر می‌کنند دانه‌درشت هستند، در دستور کار داشتیم این رویه را ادامه خواهیم داد.

نوروزی خاطر نشان کرد: در راستای اجرای دستورات و تاکیدات ریاست قوه قضاییه مبنی بر صیانت از حریم و بستر رودخانه‌ها، اراضی ملی و منابع طبیعی، امروز با حضور علی القاصی، رئیس کل دادگستری استان تهران و با تخریب مستحدثات و ساخت و سازهای غیرمجاز، از حریم و بستر رودخانه‌های جاجرود، قاضی‌دره، سید پیاز رفع تصرف به‌عمل آمد.

لواسانات با آب‌وهوایی کوهستانی و طبیعتی بکر از توابع شهرستان شمیرانات در شمال شرقی پایتخت قرار دارد؛ ساخت‌وسازهای غیرمجاز و زمین‌خواری طی چند سال اخیر در این منطقه خبرساز بوده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا