۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع از حریم راه‌های شمیرانات آزادسازی شد

رئیس راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شمیرانات اعلام کرد: با اجرای ۵۹ پرونده قضایی، در مجموع ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع از زمین‌های حریم راه‌های شمیرانات طی سال ۱۴۰۰ رفع تصرف و آزادسازی شده‌است.

به گزارش شمیرانات خبر از ایرنا، یاسر بوداغی اظهار داشت: از مجموع پرونده‌های قضایی مذکور ۵۶ پرونده در زردبند، رودک، کمرخانی، لالان امین‌آباد، آهار، امامه، زایگان از توابع بخش رودبار قصران با مساحت ۲ هزار متر و سه پرونده قضایی در تلو، طلائیه و اقدسیه با مساحت ۵۰۰ متر مربع بوده است.

به گفته وی، تصرفات صورت گرفته شامل ساختمان‌سازی و دیوارکشی بوده است که تماماً با احکام صادره از سوی مقام قضایی و توسط راهداری شهرستان تخریب شده است.

رئیس راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شمیرانات خاطرنشان کرد: همچنین ۱۳ پرونده دیگر متعلق به رودبار قصران و سه پرونده دیگر متعلق به لواسانات در دست پیگیری قرار دارند.

بوداغی لکه‌گیری و چاله‌پرکنی با ۲۸۰ تن آسفالت گرم و ۵۵۰ کیسه آسفالت سرد، ۸۰ کیلومتر خط‌کشی، نصب ۱۶۲ تابلو و علائم ایمنی، مرمت و تعویض ۱۵۰ ست گاردریل تصادفی، برف‌روبی و نمک‌پاشی با ۵ هزار تن شن و نمک، ۶ مقطع اصلاح و حذف قوس‌های حادثه‌خیز، شانه‌سازی، تسطیح و رگلاژ شانه راه در مجموع به یکهزار و ۲۰ کیلومتر را از مهمترین اقدامات راهداری شمیرانات در سال گذشته برشمرد.

این مسئول به یکهزار و ۴۸ متر مکعب ریزش‌برداری، احداث ۱۰ خط سرعت‌کاه آسفالتی، منظرآرایی و رنگ‌آمیزی حفاظ‌های بتنی، رنگ‌آمیزی و شکارسازی سفالت‌کاه‌های آسفالتی، ۹ دستگاه پاکسازی و لایروبی دهانه پل‌ها، رفع شن‌زدگی و جمع‌آوری آثار ناشی از سیلاب و پاکسازی حریم راه به صورت مستمر اشاره کرد.

شمیرانات با ۱۰۰ کیلومتر راه روستایی و ۷۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارای سه راهدارخانه فعال یعنی راهدارخانه مرکزی (داخل محوطه راهداری شمیرانات در ابتدای لواسان)، راهدارخانه فشم و راهدارخانه شمشک است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا