۸ بنای غیرمجاز در لواسان پلمپ شد

رییس جهاد کشاورزی شهرستان شمیرانات گفت: ۸ بنای در حال ساخت غیرمجاز با دستور رییس حوزه قضائی بخش لواسانات پلمپ شد.

به گزارش شمیرانات خبر، مسعود ایلکا اظهار داشت: دستور قضائی تخریب این بناهای غیرمجاز روز گذشته ابلاغ و امروز (پنجشنبه) برای اولین بار اجرایی شد و این طرح با جدیت ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: ۱۵ پرونده دیگر از تخلفات ساختمانی منطقه سبو لواسان در دادگاه در انتظار رأی قاضی است.

رییس جهاد کشاورزی لواسانات افزود: امید است؛ رییس حوزه قضائی بخش رودبار قصران نیز در راستای پیشگیری و مقابله با تخلفات ساختمانی اقدام به ابلاغ این دستور نماید.

وی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۷۴ مورد از ساخت و سازهای غیرمجاز نظیر بنای ساختمانی، دیوارکشی، فوندانسیون و … تخریب و ۲۲ هکتار از اراضی کشاورزی آزادسازی شد.

ایلکا در ادامه از تخریب ۵۷۲ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در سطح دو بخش لواسانات و رودبار قصران طی دو سال اخیر خبر داد و تأکید کرد: در میان احکاماجرا شده؛ حدود ۳۰۰ بنای ویلایی با ارزش‌های میلیاردی وجود داشت و این دستگاه هیچ تبعیضی میان افراد ثروتمند و غنی در اجرای احکام تخریب قائل نیست.

وی اذعان داشت: ۲ اکیپ گشت روزانه در سطح شهرستان در حال گشت زنی هستند و با هر گونه تخلف ساخت و ساز مقابله می‌کنند.

ایلکا اضافه کرد: پیش از اجرای حکم تخریب چند مرتبه اخطار کتبی به سازندگان داده می‌شود و به علت تخطی از امر، اقدام به دیوار نویسی نیز می‌شود.

شهرستان شمیرانات با آب و هوایی کوهستانی متشکل از شهر شمیران (منطقه یک، بخش اعظمی از منطقه سه و شمال و شرق منطقه ۲ تهران) و دو بخش لواسانات و رودبار قصران دارای ۷ هزار و ۱۰۰ هکتار زمین کشاورزی در شمال و شمال شرقی تهران واقع شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا