فرماندار شمیرانات: : آموزش و پرورش پاسخگوی پرسش‌های انتخاباتی رای اولی‌ها باشد

فرماندار و رئیس هیات اجرایی انتخابات شهرستان شمیرانات با تاکید بر نقش مهم فرهنگیان در مشارکت حداکثری، بر ضرورت برگزاری جلسه‌های پرسش و پاسخ توسط مدیران و با حضور دانش آموزان تاکید کرد و گفت: باید فضا را برای ارائه پاسخ به پرسش‌های دانش آموزان، رأی اولی‌ها و جوانان باز کنیم.

به گزارش پایگاه خبری شمیرانات خبر، مجتبی ذاکریان روز سه شنبه در نشست تخصصی انتخابات ویژه شورای معاونان، مدیران مدارس، مسئولان و رابطان نواحی آموزش و پرورش شمیرانات که با حضور مسئولین اجرایی و بازرسی انتخابات این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: انتخابات مسئله و موضوع اصلی کشور و به مبانی دینی و اعتقادی ما مرتبط است.

این مسئول با تاکید بر اثرگذاری مجموعه فرهنگیان در حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات گفت: دانش آموزان و والدین قطعاً متأثر از کادر آموزش هستند و ضروری‌ است که در این زمینه تکلیفمان را به درستی انجام دهیم چرا که معلمان و مدیران همان کسانی هستند که در زمان جنگ در خاکریزها حضور داشتند و جهاد را تبیین می‌کردند.

فرماندار شمیرانات خاطرنشان کرد: اراده جمهوری اسلامی این است که خواست مردم در تمام تصمیمات کشوری محقق شود و انتخابات بهترین عرصه برای این تصمیم‌سازی‌ها محسوب می‌شود.

رئیس هیات اجرایی انتخابات شمیرانات با بیان اینکه انقلاب با تصمیم قطعی مردم به پیروزی رسید و ماندگار شد، ادامه داد: نظام در طول سال‌های پس از انقلاب تمام تصمیم گیری‌ها از عالی‌ترین تا جزئی‌ترین موارد را به مردم سپرده و رأی مردم را به عنوان امانت دانسته است.

ذاکریان اضافه کرد: ملت بزرگ ایران پای کار انقلاب مانده‌اند و براساس آمارهای بین المللی اعتماد به مردم دستاوردهای خوبی را برای جمهوری اسلامی رقم زده است.

وی باتاکید بر این‌که نباید فرصت‌ها را از دست بدهیم، گفت: اگر بتوانیم حتی یک دانش آموز و یک خانواده را پای کار انتخابات بیاوریم مکلف هستیم که تلاش کنیم و این را بدانیم که مجاهدت‌های آموزش و پرورش بوده که شهید “حججی‌ها” را به انقلاب تحویل داده است.

مسئولان اجرایی باید بر قوانین انتخابات اشراف کامل داشته باشند

رئیس آموزش و پرورش و دبیر هیات بازرسی انتخابات شمیرانات نیز در این نشست گفت: مسئولان اجرایی بر قوانین انتخابات اشراف کامل داشته باشند؛ لذا اطلاعات لازم را از طریق مطالعه و آموزش کسب کنند.

محمدرضا رسولی اظهار داشت: سعی تمام اعضای اجرایی و رابطان نواحی در آموزش و پرورش، باید بر این باشد که منادی انتخابات باشند.

این مسئول با تاکید بر اینکه شمیرانات باید در عرصه انتخابات بهترین باشد، اضافه کرد: با این اقدام دشمن را ناامید و دوستان نظام را امیدوار خواهیم کرد و ضروری است که امانتدار رأی مردم از همان لحظه انتخاب تا شمارش آرا باشیم.

رسولی با اشاره به این‌ که دشمن با ورود به عرصه‌های فرهنگی به دنبال آسیب به نظام است، افزود: ما باید پرچم‌دار سرمایه اجتماعی در نظام باشیم و باید بدانیم که عرصه آموزش و پرورش برای دشمن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار و وظیفه ما این است که با احصای تهدیدها به مقابله با این معضلات بپردازیم.

رئیس آموزش و پرورش شمیرانات خاطرنشان کرد: انتخابات فرصتی است که به جهاد تبیین و دشمن شناسی بپردازیم و با ایجاد رضایتمندی در مردم آن‌ها را برای حضور و مشارکت در این رخداد مهم ترغیب و تشویق کنیم.

وی بر ضرورت همراهی و هم‌افزایی هیات‌های اجرایی تاکید کرد و گفت: مسئولان نواحی وظیفه دارند پایگاه‌ها و شعب اخذ رأی را تحت نظارت کامل داشته باشند.

رسولی یادآور شد: آمادگی همه صندوق‌ها باید افزون باشد تا زمینه مشارکت‌ها بالا برود و اگر عوامل، مشکل امنیتی در نواحی مشاهده کردند حتماً باید موارد با حراست در میان گذاشته شود.

دبیر هیات بازرسی انتخابات شمیرانات اعلام کرد: رأی اولی‌ها ۱۷ و ۱۸ بهمن در میدان آزادی حاضر می‌شوند و ان‌شاءالله این حضور هم نقطه عطف و مشارکتی برای شمیرانات خواهد بود تا از این فرصت‌ نیز برای ایجاد موج انتخابات بهره ببریم.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفند ماه سال جاری در سراسر کشور برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا