اتوبوس دیابت به فشم سفر می کند

شهردار اوشان – فشم میگون از توابع شهرستان شمیرانات اعلام کرد: اتوبوس دیابت در هفته آینده به مدت چهار روز متوالی در شهرهای فشم و میگون مستقر و به شهروندان خدمات رایگان ارائه می‌کند.

به گزارش شمیرانات خبر، مسعود کرم زاده  اظهار داشت: این طرح به منظورارتقای آگاهی افراد درباره بیماری دیابت، به حداقل رساندن آسیب‌ها و ترغیب شهروندان به ویژه میان‌سالان و سالمندان به الگوی زندگی سالم با همکاری اداره سلامت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۷ تهران اجرا خواهد شد.

وی اظهار داشت: شهروندان می‌توانند به صورت رایگان از خدمات غربالگری، آموزش پیشگیری از دیابت، مشاوره فردی و گروهی، تست رایگان قند خون، توزیع بروشور آموزشی، تست غربالگری قند و فشار خون با حضور پزشک عمومی، کنترل وزن، ثبت موارد مبتلا به دیابت و معرفی برای آزمایش‌های تخصصی بهره مندشوند.

به گفته کرمزاده، اتوبوس دیابت از ساعت ۹ لغایت ۱۶ به تاریخ ۱۸ تا ۲۰ خرداد ماهدر میدان فشم و در ۲۱ و ۲۲ همین ماه در میدان میگون مستقر خواهد بود.

شهردار اوشان- فشم میگون خاطرنشان ساخت: جانمایی اول برای دسترسی شهروندان رودک، امین آباد، اوشان و فشم و جانمایی دوم برای استفاده اهالی شمشک دربند سر و میگون طراحی شده است.

این مقام مسئول اذعان داشت: با توجه به اینکه تغییر الگوی غذایی و کاهش تحرک شرایط مساعدی برای شیوع بیماری دیابت در تمام سنین را فراهم کرده است، امکان استقرار اتوبوس دیابت را با هدف آگاهی بخشی و پیشگیری از این بیماری برای شهروندان فراهم ساختیم.

به گزارش شمیرانات خبر، بیماری دیابت یک اختلال در سوخت و ساز (متابولیسم) بدن است که عوامل ژنتیکی و محیطی، در بروز آن نقش دارند.

شهرستان شمیرانات متشکل از ۴ شهر شمیران (منطقه یک، شمال و شرق منطقه دو و بخش اعظمی از منطقه سه تهران)، لواسان، اوشان فشم میگون و شمشک دربند سر تشکیل شده است. این شهرستان در شمال و شمال شرقی تهران، دارای دو بخش لواسانات و رودبار قصران بوده و جمعیت آن مجموعاً به ۶۰۰ هزار نفر می‌رسد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا