اجرای پروژه جاده جنگل لواسانات از سر گرفته می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران پس از بازدید از جاده جنگل لواسانات واقع در شمیرانات اعلام کرد: محدودیت‌های منابع طبیعی مانع ادامه این پروژه شده بود که با پیگیری فرمانداری شهرستان مرتفع و از هفته آینده دوباره از سر گرفته می‌شود.

به گزارش شمیرانات خبر، محمد تقی زاده روز پنجشنبه در حاشیه سفر یک روزه خود به بخش‌های لواسانات و رودبار قصران واقع در شمال شرقی پایتخت اظهار داشت: شهرستان شمیرانات یکی از مناطق خاص تهران به شمار می‌آید که به دلیل گردشگر پذیر بودن منطقه بار ترافیکی آن نیز بسیار است.

وی تصریح کرد: بازگشایی جاده جنگل در شرق لواسانات یکی از راه‌های کاهش ترافیکی گردنه قوچک (محور موصلاتی لواسانات و رودبار قصران از تهران) است و باعث می‌شود منطقه از شرق پایتخت (جاجرود) نیز بن بست نباشد و مسافران از مسیر مناسب‌تری قادر به تردد به این بخش باشند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: بررسی دقیق پروژه برای حل مشکلات احتمالی و اعتبار دقیق در دستور کار دفتر فنی استانداری تهران و فرمانداری شمیرانات قرار دارد و به زودی برآورد می‌شود. سیاوش شهریور، فرماندار شهرستان شمیرانات نیز در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: یکی از آرزوهای همیشگی مردم شمیرانات بازگشایی مسیر لواسان بزرگ به لواسان کوچک بود که خرسندیم در این دوره فرمانداری توانست آن را در شورای برنامه ریزی توسعه استان تهران در سال ۹۷ مصوب کند و تاکنون نیز پروژه پیشرفت خوبی داشته است.

معاون عمرانی استاندار تهران در ادامه نیز با اشاره به نقاط پرخطر و آسیب دیده محور زردبند – فشم پس از سیلاب فروردین ماه ۹۸ اذعان داشت: پروژه تعریض و به سازی پل حاجی آباد و نقاط حساس دیگر این مسیر پر تردد در دست اجرا است و تا دهه فجر سال جاری به اتمام خواهد رسید.

تقی زاده همچنین تأکید کرد: شهرداری‌های لواسان، اوشان – فشم – میگون و شمشک – دربند سر به همراه اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان شمیرانات مکلف شدند تا ظرف یک ماه آینده عملیات پاکسازی، به سازی و نگهداری راه‌ها، شانه‌ها و … را به سرانجام برسانند. این مقام مسئول پس از بررسی شرایط محل استقرار پلیس راه لواسانات و رودبار قصران واقع در گردنه قوچک خبر داد: قرارگاه پلیس راه مذکور نیز به زودی با همکاری شهرداری‌های سه گانه شمیرانات تجهیز می‌شود. معاون عمرانی استانداری تهران در این سفر از شهرداری اوشان – فشم – میگون بازدید سرزده داشت و پس از گفت و گو با ارباب رجوع‌های حاضر و پرسنل شهرداری در جریان روند کار و مشکلات موجود قرار گرفت.

رئیس پلیس راه تهران بزرگ، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران، فرماندار، معاون وی و شهرداران بخش‌های شمیرانات نیز در این سفر تقی زاده را همراهی کردند.

شهرستان شمیرانات متشکل از شهر شمیران (منطقه یک و شمال و شرق منطقه دو تهران) و دو بخش لواسانات و رودبار قصران با آب و هوایی کوهستانی و جمعیتی افزون بر ۶۰۰ هزار نفر در شمال و شمال شرقی پایتخت گستره شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا