امام جمعه لواسانات: در انتخابات اسیر دعواهای حزبی نشویم

امام جمعه لواسانات تاکید کرد: انتخابات پیش‌رو مساله‌ مهمی است که باید خیلی دقت کنیم و همۀ ما باید مشارکتی آگاهانه و عالمانه داشته باشیم و اسیر دعواهای حزبی و جناحی نشویم.

به گزارش شمیرانات خبر، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید لواسانی در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه لواسانات افزود: ما باید پاسخ‌گوی اعمال و کردار و گفتار خودمان باشیم و همۀ ما مسئول هستیم، و باید بهترین‌ها را برای مسئولیت‌ها در نظام انتخاب کنیم؛ افراد انقلابی، پرکار، کارآمد، مومن، متقی، جوان و فکر و اندیشۀ جوان، متخصص، ضدآمریکایی و کسانی که دل‌شان برای خدمت به مردم در راه خدا بتپد.

وی با اشاره به بحث احیای گام‌به‌گام برجام بیان داشت: آمریکا بدعهدی کرد و از برجام خارج شد و اروپا هم فقط حرف زد و بازی کرد، و عملاً برجام به کما رفت. الان هم می‌گویند؛ گذشته‌ها گذشته است و الان فصل جدیدی شروع شده است و شما هم بیایید مجدد باهم مذاکره کنیم و فعالیت‌های هسته‌ای خود را متوقف کنید، تا سراغ فعالیت‌های موشکی و دفاعی و علمی و سیاست‌های منطقه‌ای شما برویم.

امام جمعه لواسان تصریح کرد: این یعنی سیاست مکر آمریکا و اروپا که باز شروع شده است که گروهی هم در ایران از سر وابستگی یا ناآگاهی یا عشق و علاقه به غرب به دنبال آن روان هستند و می‌خواهند با تنفس مصنوعی برجام را احیا کنند.

لواسانی خاطرنشان کرد: اما اهل بصیرت و سیاست می‌دانند که عاقلانه‌ترین کار بلکه تنها راه درست پیش‌روی ما پافشاری بر بازگشت یک‌ باره آمریکا و اروپا به برجام و تاکید به برداشته‌شدن همه تحریم‌ها به ‌صورت یک‌جاست. و طرح بازگشت مرحله‌به‌مرحله فریبی بیش نیست. حالا چرا برخی در ایران به دنبال آن هستند. احتمالاً به دنبال تاثیرگذاری بر انتخابات ۱۴۰۰ و بهره‌برداری تبلیغاتی از آن به جهت منافع حزبی و باندی خودشان هستند.

وی تاکید کرد: ما حق نداریم که به دام آمریکایی‌ها بیافتیم و به مذاکره‌ای که آن‌ها بر آن پافشاری می‌کنند، بازگردیم؛ اجرای طرح گام‌به‌گام که متأسفانه دولت هم گاهی بر آن پافشاری می‌کند، به معنای عقب‌نشینی از مواضع اصولی ایران است که رهبر حکیم ما آن را ترسیم کرده‌اند و نباید بگذاریم چنین اتفاقی بیافتد.

امام جمعه لواسان افزود: البته بدانیم که مواضع انفعالی که از ایران به سوی آمریکا پالس می‌شود، یقیناً موجب بازگشت حتی گام‌به‌گام آمریکا به برجام نخواهد شد، بلکه ضعف شما را به حساب ضعف مردم و نظام می‌گذارند و فشارها بیشتر می‌شود و امتیازات بیشتری از شما خواهند گرفت. بنابراین دنیا و آخرت خود را به وعده‌های دورغین آمریکا نفروشید و مردم ایران را بیش از پیش دچار ضعف و سختی نکنید.

لواسانی گفت: راستش شما نشان داده‌اید که اصلاً زبان دیپلماسی را بلد نیستید و هم‌چنین بلد نیستید که تحریم‌ها را رفع کنید، بلکه با چهرۀ انفعالی و غرب‌گرایانه‌ای که از خود نشان داده‌اید، روزبه‌روز به عزت این ملت بیشتر ضربه می‌زنید و تقوا داشته باشید و به خطاهای گذشتۀ خود باز نگردید.

لواسانات یکی از بخش‌های شهرستان شمیرانات در شمال شرقی پایتخت واقع شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا