امام جمعه لواسانات: وظیفه عدالت‌خواهان حساس کردن افکار عمومی نسبت به فساد است

امام جمعه لواسانات گفت: چه کسی گفته است که عدالت خواهان اتهام زنی می‌کنند؟ کار دادگاه رسیدگی به اتهام است اما کار عدالت خواهان حساس کردن افکار عمومی نسبت به فساد است.

به گزارش شمیرانات خبر، حجت الاسلام سید سعید لواسانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بخش لواسانات شمیرانات افزود: در حقیقت کار عدالت خواهان امر به معروف و نهی از منکر است که عنوانی شرعی و مسئولیتی اجتماعی است و هیچ‌کس از آن نمی‌تواند شانه خالی کند.

خطیب جمعه لواسانات تصریح کرد: اتهام زنی نارواست اما اگر چشممان را بر روی بی‌عدالتی و فساد و تبعیض و فقر به بنیم و مصلحت‌اندیشی‌های خیالی بکنیم، نارواتر از اتهام زنی است.

وی ضمن بیان اینکه سخنگوی قوه قضائیه گفته است از افشاگری حمایت می‌کنیم، اما افشاگری در رسانه‌ها خلاف قانون و شرع و اخلاق است و افشاگری باید به اطلاع محاکم قضائی برسد تأکید کرد: برخی خیرخواهانه مصلحت اندیشی می‌کنند که راهی که عدالت‌خواهان می‌روند و فساد علنی را فریاد می‌زنند، درست نیست و توجیهات شرعی، اخلاقی و قانونی برای آن می‌تراشند که این هم خیلی خطرناک است و خلاف اندیشهٔ تابناک مقام معظم رهبری است.

خطیب جمعه لواسانات بیان داشت: مبارزه با فساد و عدالت‌خواهی باید جریان اجتماعی و فرهنگ عمومی شود وگرنه در درهای بسته هیچ چیزی در نمی‌آید.

لواسانی با اشاره به اینکه بنده نمی‌گویم که نباید با مراجع قانونی مطالب را مطرح کرد گفت: روش بنده در این سال‌ها و هم اکنون این است ابتدا مسائل را به مراجع مربوطه گزارش می‌دهم، و بعد آنجا که پاسخ نگرفتم یا لزوم جریان اجتماعی را حس کردم، آشکارا مطرح کردم.

این مقام مسئول افزود: با کمال تأسف امتحان کرده‌ام، چه بسیاری که یا لبخند تحویلم داده‌اند یا نگاه‌های عاقل اندر سفیه کرده‌اند و یا نصحیت کرده‌اند که این مشکلات همه جا هست و خیلی خودت را ناراحت نکن، یا عین مطلب را به فرد مورد نظر داده‌اند!

امام جمعه لواسانات خاطرنشان کرد: زمانی که فضا به مطالبهٔ عمومی بدل می‌شود، قوهٔ قضائیه، دولت و مجلس بهتر می‌توانند به وظیفهٔ خود عمل کنند زیرا جو عمومی از اقدامات آنان حمایت می‌کنند و گروه‌های ثروت و قدرت نمی‌توانند با لابی و امثال آن مانع اجرای عدالت شوند و مسئولان کشور را با خود همراه کنند و به فساد بکشانند.

خطیب جمعه لواسانات اذعان داشت: بانک‌های زیان زا، واگذاری‌های خلاف قانون و شرع، سوءاستفاده از شغل و موقعیت، پدیدهٔ نامیمون آقازادگی و سفرهٔ خانوادگی، زمین‌خواری، رانت، کارچاق کنی، ایجاد فاصله و شکاف طبقاتی و ظهور گروه نو کیسه و خیل فقیران و آسیب‌های اجتماعی از جمله مشکلاتی است که اگر سرمان را مثل کبک زیر برف نکنیم باید برای آیندهٔ انقلاب و نظام نسبت به آن‌ها بترسیم.

این مقام مسئول اظهار داشت: برخی از عقلای سیاسی، رسانه‌ای و خواص و نخبگان سیاسی و روشنفکری ما را در برابر دشمن عنود و مفسد خود یعنی آمریکا و غرب دعوت به صبر و تسامح می‌کنند و معتقدند بهترین راه دیپلماسی و مذاکره دیپلمات‌هاست نه قهر و مقابله و سخنان تند و ترش؛ اما باید در برابر این مصلحت اندیش ها که تعدادشان کم نیست و خطرناک هستند ایستادگی کرد.

لواسانات به مرکزیت شهر لواسان یکی از بخش های شهرستان شمیرانات در ۱۱ کیلومتری شمال شرقی تهران واقع شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا