امدادرسانی هلال احمر به خانم ۲۰ ساله در ارتفاعات شمیرانات

معاون امدادونجات جمعیت هلال احمر استان تهران از امدادرسانی به خانمی ۲۰ ساله در تپه نورالشهدا خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شمیرانات خبر به نقل از خبرگزاری فارس، مرتضی رضایی معاون امدادونجات جمعیت هلال احمر استان تهران بعدازظهر امروز طی مصاحبه‌ای در پردیس در خصوص نجات بانوی ۲۰ ساله در ارتفاعات شمیرانات، اظهار کرد: پیرو اعلام حادثه مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر شمیرانات‌ بامداد امروز خانمی ۲۰ ساله از ناحیه شکم دچار درد شدید(اسپاسم عضلات) و ضعف و بیحالی شد.

وی گفت: یک تیم عملیاتی از پایگاه امداد و نجات کوهستان کلکچال برای امدادرسانی به این خانم به محل حادثه واقع در تپه نورالشهدا اعزام شد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان تهران افزود: نجاتگران پس از انجام اقدامات اولیه امدادی و تثبیت فیزیکی، مصدوم را به پایین ارتفاعات منتقل و علی‌رغم توصیه نجاتگران به مصدوم برای انتقال به مرکز درمانی با اخذ رضایت شخصی مرخص شد.

رضایی در خصوص پیش نیازهای ورزش کوهنورد ابراز کرد: یکی از شرایط مهم کوهنوردی ایمن، داشتن امکانات کامل و متناسب برای صعود و فرود به هر منطقه‌ای است که متاسفانه اغلب کوهنوردان حادثه دیده، بدون به همراه داشتن امکانات اساسی و استاندار، اقدام به صعود می‌کنند.

وی اذعان کرد: صعود بدون پیش بینی تجهیزات و امکانات عموما با کوچکترین بی دقتی منجر به ایجاد مشکلاتی از جمله سقوط، گرفتار شدن در کوهستان و یا مصدومیت برای هم‌وطنان می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا