امدادگران شمیرانات جمعه را با ۴ حادثه پشت سر گذاشتند

معاون جمعیت هلال احمر شمیرانات اعلام کرد: نجاتگران شمیرانات روز جمعه توانستند به دو کوهنورد گرفتار در ارتفاعات کلکچال و دو خانم مصدوم در ارتفاعات دارآباد امدادرسانی کنند.

به گزارش شمیرانات خبر به نقل از ایرنا، جمال شریفی توضیح داد: در پی اعلام مرکز کنترل عملیات هلال احمر شهرستان مبنی بر گرفتار شدن دو کوهنورد ۲۹ و ۶۰ ساله در بین صخره‌ها و سقوط در سطح غیر همتراز در ارتفاعات کلکچال منطقه چشمه اول، بلافاصله یک تیم عملیاتی از پایگاه امداد و نجات کوهستانی به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: عوامل امدادی پس از حضور در محل با متوجه شدند کوهنورد ۶۰ ساله دارای بیماری زمینه‌ای نیز بوده و به منظور کمک‌رسانی به محل سانحه رفته و خود نیز گرفتار شده بود. نیروهای امدادی پس از اقدامات اولیه و رهاسازی، هر دو کوهنورد را به مسیر کوهنوری انتقال داده و پس از دارو درمانی با رضایت شخصی مرخص کردند.

به گفته معاون هلال احمر شمیرانات، این عملیات در ساعت ۲۰ و ۲۰ دقیقه با موفقیت به پایان رسید.

شریفی تصریح کرد: حوالی ساعت ۱۲ و ۵۰ دقیقه در پی اعلام از مرکز کنترل عملیات هلال احمر شمیرانات مبنی بر ترومای پای راست خانم ۲۵ ساله ای در منطقه دارآباد بلافاصله یک تیم عملیاتی از پایگاه امداد و نجات کوهستانی دربند به محل حادثه اعزام شدند.

وی خاطرنشان کرد: پس از انجام اقدامات اولیه و تثبیت فیزیکی مصدوم را به دلیل دشواری در حرکت به محل امن منتقل کرده و در نهایت با رضایت شخصی مرخص شد و عملیات مذکور در ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه با موفقیت به پایان رسید.

معاون جمعیت هلال احمر شمیرانات خاطرنشان کرد: حوالی ساعت ۱۴ در پی اعلام مرکز کنترل عملیات هلال احمر استان تهران مبنی بر شکستگی پای راست خانم ۵۰ ساله، در ارتفاعات کبوترخان دارآباد سریعاً یک تیم عملیاتی از پایگاه امداد و نجات کوهستانی دربند به محل حادثه اعزام شد.

شریفی تصریح کرد: نجاتگران پس از انجام اقدامات اولیه بیمارستانی و تثبیت فیزیکی، مصدوم را به پایین کوه منتقل کرده و تحویل عوامل اورژانس شد و در ساعت ۱۵ و ۲۵ دقیقه عملیات با موفقیت به پایان رسید.

وی با توجه به شرایط منطقه و حوادث متعددی که برای کوهنوردان و گردشگران رخ می‌دهد تأکید کرد: ورزشکاران و شهروندان نکات ایمنی را رعایت کنند تا شاهد چنین حوادثی نباشیم.

شهروندان در صورت وقوع حادثه می‌توانند با شماره تماس ۱۱۲ جمعیت هلال احمر ارتباط برقرار کنند.

شمیرانات دارای ۵ پایگاه امداد و نجات در گردنه قوچک (ورودی لواسانات و رودبار قصران)، دربند، کلکچال، شیرپلا و نمایشگاه بین المللی است.

شمیرانات با آب و هوایی کوهستانی متشکل از شهر شمیران (منطقه یک و شمال و شرق منطقه دو تهران) و دو بخش لواسانات و رودبار قصران در شمال و شمال شرقی پایتخت واقع شده؛ این شهرستان دارای کوه‌ها، روددره ها و محل عبور رودخانه جاجرود به سد لتیان و به همین علت در تمامی فصول با استقبال چشمگیر گردشگران و کوهنوردان مواجه است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا