بهترین مناطق ویلایی نشین ایران کجا هستند؟

داشتن ویلا در هرکدام از مناطق خوش آب و هوا می‌تواند جذابیت‌های خودش را داشته باشد و با توجه به علایق و روحیاتتان و با در نظر گرفتن بعد مسافت، می‌توانید یک انتخاب مناسب داشته باشید.

به گزارش شمیرانات خبر به نقل از مهر، کشور زیبای ما شامل برخی نواحی بسیار زیبا و خوش آب و هوا می‌باشد. در بسیاری از این مناطق خرید و فروش و ساخت اقامتگاه‌های رفاهی رواج فراوانی دارد. از این نواحی می‌توان به لواسان تهران و ویلاهای کوچک و بزرگ استان مازندران و گیلان اشاره کرد. مسلماً معماری این ویلاها در خرید و فروش آنها تأثیر بسزایی دارند و یکی از مهم‌ترین فاکتورها به حساب می آیند.

معماری و طراحی یک ویلا می‌تواند تأثیرات زیادی روی عوامل زیر در منطقه بگذارد و باعث تغییرات زیر گردد:

۱ – افزایش و یا کاهش قیمت واقعی ویلاها

۲ – افزایش احتمال فروش بیش از ۵۰ درصد

۳ – بورس بودن همیشگی منطقه یا شهرک ویلایی

ویلاهای ساخته شده در کشورمان اکثراً دوبلکس هستند که از مساحت حدوداً ۱۰۰ متر شروع و تا ۲۰۰۰ متر وجود دارند. نحوه و سبک طراحی ویلا در نقاط مختلف بسیار متنوع و گوناگون می‌باشد. برخی از مهمترین و بورس ترین مناطق ویلایی نشین در کشورمان از قرار زیر می‌باشد.

لواسانات

از جمله مناطق مناسب برای طراحی ویلا مدرن و لوکس می‌توان به منطقه لواسان در شمال شرقی تهران اشاره کرد. ویلاهای چندین میلیاردی در لواسان تهران که بزرگترین و گران‌ترین اقامتگاه‌ها در انجا واقع شده اند دارای آب و هوای خوب و برخلاف داخل تهران سکوت و آرامش بی انتهایی دارند.

لواسان یکی از شهرهای شهرستان شمیرانات در استان تهران و مرکز بخش لواسانات است. در اصطلاح عامیانه به این شهرلواسون می‌گویند. لواسان درّه‌ای است ییلاقی و خوش آب و هوا در دامنه‌های جنوبی کوه‌های البرز که به خاطر داشتن چشم‌اندازهای بکر و زیبا ازرودخانه جاجرود و دریاچهٔ زیبای سد لتیان شهرت یافته‌است. طبیعت سرسبز لواسان از دامنه‌های شمالی این شهر آغاز می‌شود و تا ساحل دریاچه سد لتیان ادامه دارد. در چشم‌اندازهای این منطقه می‌توان طبیعت را در چهار فصل سال به زیبایی هرچه بیشتر تماشا کرد.

پس از ویلاهای زیبای لواسان میرسیم به ویلاهای استان گیلان و مازندران:

همه ما ایرانی‌ها خاطرات خوشی از شمال داریم و سواحل طولانی و جنگل‌های انبوه آن همیشه زیبایی بی‌نظیری داشته است. خیلی از ما به داشتن یک خانه یا ویلا در این خطه‌ی زیبا فکر کردیم، اما در کدام بخش از این بهشت زیبا؟

استان مازندران:

استان مازندران شلوغ‌ترین و پررونق‌ترین منطقه برای خریدوفروش و همچنین رهن و اجاره ویلا در منطقه شمال محسوب می‌شود و البته زیبایی‌های بی‌نظیر این استان، نزدیک بودن به شهر تهران و مردمان مهمان‌نواز آن از دلایل مهم این اتفاق هستند. با کمی تحقیق در بازار املاک مازندران متوجه خواهید شد که معمولاً این استان را به دو قسمت شرقی و غربی تقسیم می‌کنند و ما هم به‌صورت جداگانه در مورد این دو قسمت صحبت می‌کنیم.

منطقه نوشهر، متل قو و نمک آبرود

منطقه نوشهر تا نمک‌آبرود از قدیم تا به اکنون همیشه برای پایتخت‌نشینان منطقه محبوب بوده است. تلکابین نمک‌آبرود، ییلاق کلاردشت، جاده چالوس و بازارهای متنوع آن، این منطقه را برای خریدران ویلا بسیار جذاب کرده و نزدیک‌ترین نقطه شمال به تهران محسوب می‌شود؛ تهرانی‌هایی که از ترافیک این شهر بزرگ فرار می‌کنند و به شمال پناه می‌آورند، علاقه‌ای به ترافیک‌های شمال نشان نمی‌دهند و تمایل دارند در همین مناطق صاحب ویلا باشند.

استان گیلان

استان زیبای گیلان با مردمان خون‌گرم خودش همیشه خاطرات خوشی را به ذهن تداعی می‌کند و شهرهای زیبای آن از جمله لاهیجان، انزلی و رشت را نمی‌توان از یاد برد؛ اما استان گیلان نسبت به استان مازندران در زمینه ویلا، رونق کمتری دارد و می‌توان بورس ویلا در این استان را به دو قسمت انزلی و زیبا کنار تقسیم کرد.

بورس ویلا در بندر انزلی

در بندر انزلی معروف‌ترین بازار ویلاها شهرک معروف دهکده ساحلی است که شهرت زیادی دارد و تنها نکته این شهرک قیمت ویلاهای آن است که با توجه به امنیت بالا و متراژ ویلاها، قیمت‌های آن از یک میلیارد به بالا است. همچنین نزدیکی به بازارهای آزاد بندرانزلی و دیدنی‌های خود بندر از جمله تالاب انزلی از دیدنی‌های این منطقه است.

کلام آخر

داشتن یک ویلا در هرکدام از استان‌های شمالی می‌تواند جذابیت‌های خودش را داشته باشد و با توجه به علایق و روحیات خودتان و البته در نظر گرفتن بعد مسافت، می‌توانید هرکدام از این مقصدها را برای داشتن ویلا یا حتی یک آپارتمان انتخاب کنید. یادمان باشد که خیلی‌ها حتی بودجه لازم برای داشتن یک خانه برای خودشان را هم ندارند. به امید روزی که هر فرد در کنار داشتن خانه خودش، بتواند یک ویلای ییلاقی یا تفریحی هم داشته باشد. برای سفارش طراحی و ساخت ویلای دلخواه خود می‌توانید با مشاورین دفتر معماری استودیو قاف تماس حاصل فرمایید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا