به مناسبت روز حافظ؛ رستوران‌های دوستدار کتاب شمیرانات معرفی شدند

چندی پیش به دستور فرماندار شمیرانات مقرر شد رستوران‌های سطح شهرستان در راستای ترویج کتاب‌خوانی آلاچیق‌های خود را به نام شعرا و نویسندگان مزین و کتاب‌هایشان را در دسترس مشتریان قرار دهند که امروز (شنبه) اجرایی شد و این رستوران‌ها معرفی شدند.

به گزارش شمیرانات خبر، تاکنون ۲ رستوران در مسیر تفریحی – خدماتی زردبند به فشم و ۳ رستوران در دربند این اقدام فرهنگی را انجام داده‌اند و دیگر رستوران‌ها نیز در دستور کار دارند.

فرماندار شمیرانات در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در شورای سیاست‌گذاری فرهنگی شهرستان تصمیم گرفتیم برای ترویج کتاب‌خوانی، ادب فارسی، شعرخوانی و اشتیاق نسل جوان به بزرگان ادبی و فرهنگی کشور رستوران‌هایمان به رستوران‌های دوستدار کتاب تبدیل شود.

سیاوش شهریور افزود: طی این طرح مقرر شد هر آلاچیقی به نام یک شاعر پارسی نام‌گذاری شود، کتاب وی را در آن قرار دهند و دو بیت از اشعارش را بر سر در آن نصب کنند.

وی تصریح کرد: این اتفاق می‌تواند الگویی برای تمام رستوران‌های کشور باشد و آنها نیز به این پویش فرهنگی دوستدار کتاب بپیوندند تا جنبشی برای کتاب‌خوانی، شعر دوستی و آشنایی نسل جوان با فرهنگ و ادب فارسی شود.

شمیرانات متشکل از شهر شمیران (منطقه یک و شمال و شرق منطقه دو تهران) و دو بخش لواسانات و رودبار قصران با جمعیتی افزون بر ۶۰۰ هزار نفر در شمال و شمال شرقی پایتخت گستره شده است.

این شهرستان دارای رود دره ها، رستوران‌ها، کاخ موزه‌ها و جاذبه‌های تفریحی، فرهنگی، تاریخی و طبیعی بسیاری است که به این دلیل مورد استقبال گردشگران و مسافران بی شماری قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا