توسعه شبکه برق و افتتاح طرح های عمرانی از اهم اقدامات فرمانداری شمیرانات در دهه فجر

فرماندار شمیرانات گفت : در ایام دهه مبارک فجر امسال ، توسعه شبکه برق ، تحویل زمین انبار علوفه پس از ۱۵ سال ،افتتاح جاده و روکش آسفالت،سیل‌بند و پروژه‌های آبخیزداری، افتتاح درمانگاه ، پل و دیدار با خانواده شهدا و جانبازان از مهمترین برنامه ها و اقدامات فرمانداری شمیرانات است.

به گزارش پایگاه خبری شمیرانات خبر، همزمان با ایام مبارک دهه مبارک فجر ۱۴۰۲‌ ، اقداماتی از قبیل ، تحویل زمین انبار علوفه (با هدف رفع مشکل نگهداری نهاده‌ها برای دامداران زحمت‌کش لواسانات و رودبارقصران) از تملک راه و شهرسازی به مجموعه جهاد کشاورزی و امور عشایری شمیرانات انجام، و کلنگ احداث انبار مذکور با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان این شهرستان بر زمین خورد.

روز یکشنبه همزمان با چهارمین روز از ایام الله فجر، آئین افتتاح پروژه‌های شهرستان شمیرانات با حضور قدرت الله شفیقی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری تهران و مجتبی ذاکریان فرماندار شمیرانات، با گلباران مزار مطهر شهید معظم ابوطالبی و شهدای گمنام کهف الشهداء ولنجک آغاز شد.

در ادامه افتتاح های روز چهارم ایام الله دهه فجر در شمیرانات ، ایستگاه اقلیم‌شناسی ایستگاه هفت توچال (به صورت مجازی در ایستگاه اول) با حضور شفیقی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری تهران و ذاکریان فرماندار شمیرانات، غلامی مدیرکل هواشناسی استان تهران و روح الله امداد مدیرعامل مجموعه توچال و رئیس هواشناسی شمیرانات افتتاح شد.

همچنین ، پروژه های پل شهید علی‌اکبر هاشمی (پل خروجی شهر لواسان) و پل خرداد اوشان با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری تهران و فرماندار شمیرانات و مسئولان لواسانات افتتاح شد.

بازگشایی پیست اسکی بین المللی شمشک

بازگشایی پیست اسکی بین المللی شمشک (پس از ۴ سال تعطیلی) با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری تهران ، جوادی مدیرکل سازمان ورزش و جوانان استان تهران و  فرماندار شمیرانات، علی جوادی مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران مسئولان رودبارقصران انجام شد.

فرماندار شمیرانات در حاشیه آئین افتتاح از پروژه‌های برق لواسانات و رودبارقصران و کلنگ‌زنی انبار علوفه منطقه اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های پروژه‌های ایام الله فجر ۱۴۰۲ در شمیرانات این است که همه این اقدامات به خصوص پروژه‌های حوزه برق طی دو سال اخیر انجام گرفته است.

این مراسم شب گذشته( شنبه) با حضور قاسم شهابی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران، ذبیحی مدیرکل امور عشایری استان تهران، محمدعلی خشنودی بخشدار رودبارقصران و جمعی از مسئولان فرمانداری، روسای ادارات شهرستان و شوراهای اسلامی با ادای احترام به مقام شامخ شهدای بیرق الحسین علیه السلام (زردبند) برگزار شد.

مجتبی ذاکریان با اشاره به بارش‌های سنگین برف و سیلاب مرداد ماه سال گذشته خاطرنشان کرد: در حوادث سال ۱۴۰۱ شاهد بودیم که خدمت‌گزاران مردم در حوزه برق منطقه‌، با وجود راه‌های مسدود برای پایداری شبکه تلاش کرده و در کمترین زمان کار را به انجام می‌رساندند که این حضور میدانی قابل تقدیر است.

فرماندار شمیرانات گفت: در حوزه برق بیش از ۱۳۰ میلیارد ریال توسعه شبکه و جابه‌جایی کابل‌های مسی با کابل‌های خودنگهدار را داشته‌ایم که پیش‌تر مورد سرقت زیاد بوده و بحث تأمین برق از چند مسیر برای مواقع بحرانی نیز از دیگر موارد است.

نماینده عالی دولت در شمیرانات‌، ابراز داشت: اعتباری که در طول سال به پروژه‌های شمیرانات اختصاص یافت، بیش از ۲ هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال بود که به این مناسبت وارد مدار بهره‌برداری می‌شود. یکی از ویژگی‌های پروژه‌های امسال، این است که براساس اقتضائات و نیازمندی‌های مردم منطقه، طی سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ تعریف و شروع شده بود که به بهره‌برداری می‌رسد.

ذاکریان گفت: از ۳۷ پروژه سال جاری، یک پروژه بر زمین مانده داشتیم که انبار علوفه بود؛ این پروژه سابقه ۱۵ ساله داشته است و در کش و قوس‌های بروکراسی اداری مانده بود و بیش از یکسال در بخش‌های مختلف پیگیری شد تا امروز اهدای زمین به امور عشایر صورت بگیرد.

فرماندار شمیرانات افزود: بخشی از این اعتبار در حساب موجود و عملیات احداث را با آن آغاز خواهیم کرد، و بخش دیگر نیز از اعتبارات سال آینده و یا از محل مشارکت‌ها قابل تأمین است.

وی یادآور شد: به اقتضای منطقه یکی از پروژه‌های فعال در حوزه راهداری است؛ افتتاح جاده، روکش آسفالت، تعریض جاده‌ها از برنامه‌های طول سال بوده و در این دهه مبارک نیز بخشی بهره‌برداری و بخش دیگری نیز معرفی می‌شوند.

نماینده عالی دولت در شمیرانات با اشاره به این‌که لواسانات و رودبارقصران بیش‌تر در معرض بلایای طبیعی مثل باران، برف و سیلاب قرار دارد، گفت: سیل‌بند و پروژه‌های آبخیزداری نیز از پروژه‌های حائز اهمیت شهرستان است که از همین روی بخشی از اعتبارات به حوزه آبخیزداری اختصاص یافته و هزینه‌های قابل توجهی در بخش‌های روستایی صورت گرفته است.

وی گفت: در حوزه کشاورزی پروژه‌های خوبی داشته‌ایم و شهرداری‌ها نیز خوب عمل کرده‌اند؛ به طور مثال شهرداری لواسان نزدیک به ۶۰۰ میلیارد ریال اعتباراتی را رقم زده که پل خروجی شهر از جمله ‌آن‌هاست.

ذاکریان بیان داشت: در حوزه بهداشت و درمان نیز با توجه به کمبود سرانه بهداشت در لواسانات و رودبارقصران، دو درمانگاه به این مناسبت بهره‌برداری می‌شود و مجموعاً می‌توان گفت پروژه‌های خردی که در زندگی مردم اثر بسیار مثبتی داشته‌اند، در این ایام پربرکت به بهره‌برداری، افتتاح و معرفی می‌رسند.

براساس این گزارش‌، حسن ختام مراسم نیز دیدار فرماندار و جمعی از مسئولان شمیرانات با جانباز سرافراز اسلام طالبی‌پور و برادر شهید عظیم الشأن محمود طالبی‌پور در لواسان کوچک بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا