جشن غدیر از توچال تا چیذر شمیرانات

جشن عید سعید غدیرخم در امامزاده صالح (ع)، امامزاده علی اکبر (ع) و مجموعه تفریحی ورزشی توچال ۶ و هفت مرداد ماه برگزار می‌شود.

به گزارش شمیرانات خبر به نقل از ایرنا، اجتماع بزرگ عید ولایت مولا در امامزاده صالح (ع) امروز (چهارشنبه) از ساعت ۱۸ تا ۲۰ با سخنرانی و مداحی “سید حسین عرب”، حجت الاسلام “رفیعی”، “سید حمیدرضا برقعی”، “عبدالرضا هلالی، “محمد فصولی”، “مهدی رعنایی” و “محمدحسین پویانفر” برگزار می‌شود.

همچنین فردا این آستان مقدس پس از نماز عصر در برنامه‌ای با اجرای حجت الاسلام “سرلک” و “محمد کریمی” میزبان عاشقان امیرالمومنین (ع) خواهد بود.

جشن غدیر از توچال تا چیذر شمیرانات

به همین مناسبت ویژه برنامه‌ای متنوع برای کودکان نیز از ساعت ۱۴ فردا با اهدا هدایا برگزار می‌شود.

زائران برای تشرف به آستان می‌توانند همه‌روزه از ساعت ۹ تا ۱۹ و ۳۰ دقیقه مراجعه کنند. همچنین نماز ظهر و عصر نیز در شبستان اقامه می‌شود.

حرم مطهر امامزاده صالح (ع) فرزند امام موسی کاظم (ع) و برادر امام هشتم شیعیان، در مرکزیت بازارچه سنتی تجریش (منطقه یک تهران) واقع شده است.

جشن غدیر از توچال تا چیذر شمیرانات

مراسم جشنی نیز فردا (پنجشنبه) در آستان مقدس امامزاده علی اکبر (ع) با سخنرانی حجت الاسلام “میثم علی‌پناه” و مداحی “محسن فرشچی” از ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه آغاز می‌شود.

آستان مقدس امامزاده علی‌اکبر (ع) که منتسب به امام چهارم شیعیان است، در محله چیذر منطقه یک تهران قرار دارد. این حرم مطهر دارای مزاری‌ است که ۵۸۷ شهید عظیم الشان در آن به خاک سپرده شده‌اند. این امر بر اهمیت آن افزوده و به یکی از پایگاه‌های مهم مذهبی پایتخت تبدیل شده است.

جشن غدیر از توچال تا چیذر شمیرانات

رادیو توچال نیز به مناسب عید غدیر خم، امشب از ساعت ۲۱ الی ۲۳ در ایستگاه یک تله‌کابین با گویندگی “فاطمه میرباقری” و “آرمان غفاریان” اجرا می‌شود.

“فریبا قدرتی” مطالعات زنان و خانواده، کارشناس تلویزیون در حوزه توسعه فردی، و خانواده و بنیان‌گذار مهندسی خوشبختی در ایران، نیز روانشناس برنامه است.

“علی راموز” خواننده و “فاطمه فراهانی” نویسنده رادیو توچال هستند که به تهیه‌کنندگی “علی اکبر خدابخش” اجرا می‌شود.

مجموعه توچال همچنین فردا جشن غدیر را در همین ایستگاه، از ساعت ۱۸ الی ۲۲ برای عموم شهروندان برگزار می‌کند.

مهمانان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های ۲۲۴۰۴۰۰۱ و ۲۲۴۰۴۰۰۲ تماس برقرار کنند.

توچال قله‌ای در شمال تهران (شهرستان شمیرانات) به ارتفاع سه هزار و ۹۶۲ متر است که بخشی از دامنه رشته‌کوه‌های البرز به حساب می‌آید.

مجموعه تفریحی ورزشی توچال دارای امکاناتی همچون تله‌کابین، بام تهران، تله‌سی‌یژ، تله‌ اسکی، پیست و مدرسه اسکی، سورتمه، باشگاه تنیس، تیراندازی، بیلیارد، مسیر کوهنوردی، جاده سلامتی و هتل، کلبه چوبی، شعب رستوران‌ها و کافه‌های متعدد به یکی از بزرگترین مقاصد گردشگری ایران تبدیل شده است.

همچنین کاروان خودرویی غدیر از برنامه‌های شهر لواسان در عید مهم شیعیان است؛ امامزاده عبدالله (ع) محله جائیج و مسجد فاطمیه (س) محله نجارکلا نیز امشب پس از نماز مغرب و عشاء میزبان عاشقان امیرالمومنین (ع) خواهند بود.

همچنین دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا در تمامی مراسم‌ها به طور کامل رعایت می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا