امام جمعه لواسان: : جهاد کشاورزی با تبعیض موجب آزار مردم نشود

امام جمعه لواسانات تاکید کرد: برخورد تبعیض‌آمیز جهاد کشاورزی موجب ایجاد شبه و آزار مردم می‌شود و یکی از اعتراضات اصلی بومی‌های این منطقه به شمار می‌آید لذا این اداره باید در برخورد با متخلفان و اجرای احکام تخریب مراقبت کند تا تبعیض رخ ندهد.

به گزارش شمیرانات خبر، حجت الاسلام “سید سعید لواسانی” در دیدار با “رضا نامجویان” رئیس جدید جهاد کشاورزی شمیرانات، افزود: بنا بر گزارش روستائیان، ویلادارانی که بدون مجوز و با هماهنگی متولیان ویلاهای غیرمجاز ساخته‌اند، رفته رفته اهالی را برای جمع‌آوری مرغ و خروس و آغل گوسفندان تحت فشار می‌گذارند؛ پس تفاوت روستا با شهر در چیست؟ لذا اگر قرار بر تبعیض است، باید به نفع عامه مردم باشد نه خواص پرتوقعی که هیچگاه قانع نخواهند شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت‌های حوزه جهاد کشاورزی بویژه در لواسانات اشاره داشت و گفت: جهاد کشاورزی این منطقه می‌تواند در زمینه‌های مختلفی از جمله باغداری، زنبورداری، دامداری و گیاهان دارویی حضور فعال داشته باشد.

امام جمعه لواسان ادامه داد: جهاد کشاورزی بایستی با رفع موانع و همکاری با کشاورزان، زمینه برای افزایش تولید و صنایع تبدیلی را فراهم سازد. همچنین در راستای بازاریابی و فروش بی‌واسطه محصولات منطقه تدبیر کند تا با تحقق این موارد اشتغال پایدار نیز ایجاد شود.

لواسانی با اشاره به اینکه تاسیس جهاد سازندگی با هدف رفع گرفتاری‌ها و مشکلات کشاورزان و مشارکت روستائیان بود، ابراز کرد: اگر روحیه جهادی در کار وجود داشته باشد، مشکلات مرتفع و توسعه در حوزه‌های مختلف کشاورزی رونق می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: تولیدات صنعتی در منطقه ما وجود ندارد و با بهره‌برداری از معادن نیز موافق نیستی چراکه طبیعت منطقه باید بکر بماند و آسیبی به محیط زیست وارد نشود، از این‌رو تمرکز بر پتانسیل‌های کشاورزی بویژه گیاهان دارویی، چشم‌انداز توسعه منطقه است.

امام جمعه لواسان بر تجهیز تمامی زمین‌های کشاورزی بر آبیاری نوین تاکید کرد و گفت: بحران آب و خاک بسیار جدی است و چاه‌ زدن باید متوقف و سیستم‌های نوین آبیاری جایگزین آن شود.

لواسانی همچنین با اشاره بر لزوم مشارکت و حضور مردم در صحنه، خطاب به مسئول حاضر اظهار داشت: جامعه هدف شما کشاورزان، دامداران و زنبورداران هستند که باید زمینه حضور جدی آن‌ها و مشارکت‌شان در امورات و تصمیم‌گیری‌ها را فراهم‌ سازید تا علاوه بر پیشبرد مطلوب اهداف، از بروز اختلافات، مانند اختلافات زنبورداران دشت لار جلوگیری شود.

وی با اشاره به فرمایش امام راحل تاکید کرد: کار مردم را به کارمند نسپارید؛ یک کارشناس نباید برای همه تصمیم بگیرد و یا کار را متوقف کند. برخلاف تصور برخی افراد که مدام می‌گویند نمی‌توانیم، “ما می‌توانیم” فقط باید کمر همت بسته و با جدیت کار کنیم.

امام جمعه لواسان بیان داشت: فساد سیستمی وجود ندارد و هرچه هست فساد ساختاری‌ست که از ولنگاری مدیریتی ناشی می‌شود. قانون و مقررات دارای ضعف بوده و برخی مفسدان هم وکلای زبردستی دارند که قانون‌دانان قانون‌گریز هستند و راه گریز از قانون را به آنان یاد می‌دهند.

رئیس جدید جهاد کشاورزی شمیرانات نیز اظهار داشت: ما خیرخواه مردم هستیم و تلاش می‌کنیم جامعه هدف‌مان از حقوق خود آگاه شوند.

شمیرانات واقع در شمال و شمال شرقی پایتخت،  دارای ۷ هزار و ۱۰۰ هکتار زمین کشاورزی است و تولید سالانه محصولات دامی و کشاورزی (عمدتاً باغی) آن به ۱۲۹ هزار تن می‌رسد؛ این شهرستان در تولید گیلاس، آلبالو، گردو، سیب و عسل هر ساله رتبه‌های خوبی را در سطح کشور کسب می‌کند و کشاورزانی از این خطه به عنوان کشاورزان برتر کشور منتخب می‌شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا