دانش‌آموزان را هم به جلسات تصمیم‌گیری مدارس دعوت کنید

جلسه کمیته پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش شهرستان شمیرانات (منطقه یک تهران)‌ در حالی برگزار شد که برخی مدیران مدارس پیشنهاد دادند در جلسات تصمیم‌گیری برای دانش‌آموزان برخی از آنان نیز حضور داشته باشند.

به گزارش خبرنگار شمیرانات خبر این جلسه روز دوشنبه به منظور بررسی وضعیت آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش با حضور فرماندار شمیرانات برگزار شد و برخی مدیران مدارس این شهرستان دعوت شده به جلسه نیز پیشنهادهایی از جمله تقویت حضور مشاوران در مدارس را مطرح کردند.

از جمله دیگر پیشنهادها دعوت از برخی دانش آموزان در چنین جلساتی بود که محمدرضا دهرویی مدیر مدرسه متوسطه اول علامه حلی آن را بیان کرد.

نقش معلمان در کاهش آسیب‌های جامعه

فرماندار شهرستان شمیرانات نیز در این جلسه تاکید کرد: می‌دانیم که حقوق معلمان در آموزش و پرورش کم است اما تنها معلمی که به مسئولیت اجتماعی خود پایبند، ترقی‌خواه، اخلاقی و قانع باشد می‌تواند دانش‌آموز را خوب تربیت کند و این تنها راهکار نجات جامعه است.

سیاوش شهریور با بیان اینکه اگر جامعه دچار آسیب‌های اجتماعی فراگیر شده علت را در خودمان جست و جو کنیم، تصریح کرد:‌ مردم مانند کارگزاران خود و دانش‌آموزان مانند معلمانشان می‌شوند.

وی افزود: گفتمان و عملکرد ما باید اخلاقی و آموزشی باشد، به طور قطع اگر دروغ، اختلاس، خشونت و … سرلوحه کار ما باشد کودکان و جوانان ما نیز الگو می‌گیرند و چیزی جز آسیب تولید نمی‌کنیم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: اگر ارزش‌ها و هنجارها باور قلبی معلمان باشد به‌راحتی می‌توانند این مفاهیم را به دانش‌آموزان منتقل و از بروز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کنند.

فرماندار شمیرانات همچنین بر آموزش مهارت‌های زندگی در مدارس تاکید و خاطرنشان کرد:‌ آموزش دروس تئوری و عملی نباید تنها محور آموزش به دانش‌آموزان باشد؛ مهارت‌های زندگی، مهارت‌های فردی و اجتماعی، راه‌های شاد زیستن، خودباوری و عزت نفس از اولویت‌های نیاز آموزشی جامعه امروز است.

آسیب‌های مدارس محلات جداگانه احصا شود

شهریور تصریح کرد: مدارس محلات مختلف شهرستان مشکلات خاص خود را دارند، پرسنل هر مدرسه با همکاری مشاورانی که از دانشگاه علوم بهزیستی برای کمک‌های اجتماعی به مدارس اعزام می‌شوند، می‌توانند به احصای مسائل و آسیب‌های دانش‌آموزان بپردازند و اطلاعات جامعی تدوین و به مراجع مرتبط گزارش کنند تا مجمع‌های سیاست‌گذاری بتوانند برنامه‌ریزی صحیح و جامعی داشته باشند.

شهرستان شمیرانات متشکل از شهر شمیران (منطقه یک، شمال و شرق منطقه ۲ تهران) و ۲ بخش لواسانات و رودبار قصران با جمعیتی افزون بر ۶۰۰ هزار نفر دارای ۶۳ هزار و ۲۰۰ دانش آموز و ۴۰۳ مدرسه دولتی و غیردولتی در شمال و شمال شرقی تهران واقع شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا