دسته گل تازه شهرداری لواسان برای ویلای دختر وزیر سابق

شهرداری لواسان پانزدهم اسفند سال گذشته اعلام کرده بود مالک ویلای مشهور به ویلای دختر وزیر سابق تا پایان فروردین ماه ۹۸ فرصت دارد سازه‌های غیرمجاز ساختمان را تخریب کند.

به گزارش شمیرانات خبر، مشاهدات در شمیرانات طی شب گذشته و صبح امروز (دوشنبه دوم اردیبهشت) حاکی از آن بود که تخریب اتفاق نیفتاده و وضعیت ویلا به همان شکل سابق است.

دوازدهم اسفند پارسال بود که عوامل شهرداری و قضایی رسانه‌ها را دعوت و اعلام کردند که تخریب بخش‌های غیرمجاز ویلا شروع شد؛ بخش اندکی از دیواره بنا را تخریب کردند و مابقی ساختمان به همان شکل رها شد.

این در حالی بود که آن روز عوامل شهرداری و قضایی تنها مجوز ورود به برخی خبرنگاران ازجمله قوه قضائیه را به داخل ویلا داده بودند و از ورود دیگر خبرنگاران جلوگیری کردند.

به دنبال پیگیری خبرنگاران که چرا باوجود آغاز تخریب، عملیات تخریب پیشرفت نداشت، معاون فنی و شهرسازی شهردار لواسان در ۱۵ اسفند پارسال این‌چنین پاسخ داد: مالک یک روز پس از آغاز اجرای حکم تخریب به شهرداری مراجعه، تعهد محضری امضا و حکم قضایی اخذ کرد تا تخریب رأساً توسط خودشان (مالک) صورت گیرد.

«عزت الله چراغی» افزود: مالک ویلا تا پایان فروردین سال ۹۸ فرصت دارد سازه‌های غیرمجاز ساختمان را تخریب کند.
وی تاکید کرد: «کارشناس شهرداری هر هفته فرآیند تخریب را نظارت و بررسی می‌کند؛ اگر تخریب متوقف شود یا به صورت کُند پیشروی داشته باشد، رأساً اقدام به تخریب خواهیم کرد».

به گفته چراغی تخلف ساختمان مذکور در ارتفاع نیست چراکه پروانه ساخت وی ۲ طبقه است اما نقشه ویلا را تغییر داده و در زمان حاضر زیرزمین، همکف و یک طبقه با اشتغال سطح بیشتر ساخته شده است.

این، عیناً اظهارات سخنگو و معاون شهردار لواسان بود که مستندات آن نیز وجود دارد اما اتفاق جالبی که امروز افتاده قابل تأمل تر به نظر می‌رسد زیرا از صبح امروز (دوشنبه ۲ اردیبهشت) که خبرنگاران با توجه به اتمام مهلت تخریب در فروردین ماه به دنبال ماجرای تخریب و علت تخریب نشدن بودند، هیچ پاسخی نتوانستند از مسئولان شهرداری بگیرد.

چراغی معاون شهرداری لواسان صبح امروز در پاسخ به تماس تلفنی خبرنگار ایرنا وقتی با پرسشی درباره تخریب ویلای مذکور مواجه شد گفت در این زمینه به مشاور رسانه‌ای شهرداری زنگ بزنید که پس از چند بار تماس با فردی به نام آقای «قاسمیان» که به عنوان مشاور شهرداری معرفی شده است، وی نیز پاسخ داد: در مسیر شهرداری هستم و بعد به شما خبر می‌دهم.

بعد از آن نیز هرچه خبرنگاران تا لحظه انتشار خبر با وی و نیز معاون شهردار لواسان تماس گرفتتند، پاسخ ندادند اما ساعت ۱۳:۵۸ امروز خبری به نقل از چراغی معاون شهردار لواسان روی خروجی خبرگزاری فارس با این مضمون منتشر شد: «عملیات تخریب بخش غیرمجاز ویلای خانم شبنم نعمت زاده امروز با حضور مسئولان مربوط، مجدد آغاز شد».

وی در این خبرگزاری افزوده است: مالک پس از پایان مهلت قانونی از رأی صادره تمکین و عملیات تخریب را شروع کرده است.

این در حالی بود که براساس اعلام قبلی مسئولان شهرداری، مالک تا پایان فروردین فرصت داشته که سازه‌های غیرمجاز بنا را تخریب کند.

خبرنگاران قضاوت درباره چرایی این نوع عملکرد مسئولان شهرداری لواسان در نوع اطلاع رسانی، نحوه پاسخ به خبرنگار خود و نیز اصل موضوع تخریب را به مخاطبان وا می‌گذارند.

بنا بر گزارش شهرداری لواسان، این ویلا واقع در محله ویلانشین سید پیاز لواسان ۶۰۰ متر پروانه دارد و یکهزار و ۱۲ متر خلاف مجوز ساخته شده که حکم تخریب آن بخش غیرمجاز صادر شده است.

لواسان یکی از شهرهای خوش آب و هوای شهرستان شمیرانات در ۱۱ کیلومتری شمال شرقی تهران قرار دارد که زمین خواری، کوه خواری و تصرف زمین‌های ملی و تخریب محیط زیست در آن طی سال‌های اخیر بسیار خبرساز و جنجالی بوده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا