فرماندار شمیرانات: : دولت برای پشتیبانی هدفمندی یارانه آمادگی کامل دارد

فرماندار شمیرانات با اشاره به طرح هدفمندی یارانه خطاب به مسئولان شهرستان تاکید کرد: تجهیز و پشتیبانی دولت برای مدیریت این شرایط کامل است؛ لذا به نمایندگی از دولت به جامعه مخاطب‌تان تضمین دهید.

به گزارش شمیرانات خبر، مجتبی ذاکریان در اولین جلسه شورای اداری شمیرانات در سال ۱۴۰۱ با حضور معاونان وی، امام جمعه و رئیس حوزه قضایی رودبار قصران، بخشداران، شهرداران، روسای دستگاه‌های اجرایی، خدماتی و امدادی، و جمعی از اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران در سالن اجتماعات شهدای اوشان برگزار شد؛ ضمن تسلیت به مناسبت رحلت آیت الله سید عبدالله فاطمی‌نیا استاد فقید علم و اخلاق، اظهار داشت: برحسب نگاهی که دولت‌های قبل داشتند، اتفاقاتی افتاد که به درست و غلطی آن‌ها اشاره‌ای نداریم اما نسبت به شرایطی که کشور را تحویل دولت سیزدهم دادند باید صحیح بنگریم.

وی ادامه داد: دولت پیشین به دلیل ضعف بودجه و فشارهای تحریم‌ها، کسری خود را از طریق پیش‌فروش اوراق مشارکت تامین می‌کرد و حال تا پایان ۱۴۰۴ دولت سیزدهم باید ماهانه ۱۰ تا ۱۲ هزار میلیارد تومان پرداخت کند؛ همچنین ۵۴ هزار میلیارد تومان نیز از صندوق ذخیره استقراض شده است که به ارث رسیده است.

نماینده عالی دولت در شمیرانات افزود: در خصوص واکسن و پیشگیری‌های این حوزه نیز در دولت قبل، تقریباً هیچ‌کاری انجام نشده بود چراکه معتقد بودند خرید واکسن در تحریم ساده نیست و باید با مذاکرات حل شود؛ رقم تخصیصی واردات نیز در ۶ ماهه اول ۱۴۰۰ هزینه شده و به اتمام رسیده بود.

ذاکریان خاطرنشان کرد: همچنین یارانه‌ای که باید برای تسهیل معیشت مردم استفاده می‌شد (ارز ۴۲۰۰ تومانی) در غیرکارشناسی‌ترین حالت ممکن با خرید کالاهای غیراساسی از خارج از کشور مثل خوراک حیوانات، سنگ قبر و مربا و … به جیب تولیدکننده خارجی (دلالان) می‌رفت.

فرماندار شمیرانات اعلام کرد: در چنین شرایطی، دولت سیزدهم برای تامین دارو ۱۲۰ هزار میلیارد تومان هزینه کرد، و پوشش واکسیناسیون و مقابله با کرونا به حدی از موفقیت رسید که محدودیت‌ها مرتفع، مدارس و دانشگاه‌ها بازگشایی و تقریباً شرایط زیست به حالت طبیعی بازگشت؛ ۵۴ هزار میلیارد تومان بدهی مذکور تسویه شد؛ اوراق مشارکت جدیدی خریداری (واگذار) نشد؛و تعداد چشمگیری از کارخانه‌های تعطیل شده به چرخه تولید بازگشت. لذا باید توجه داشت بیان این اقدامات شاید ساده باشد اما تحقق آن‌ها مجاهدت ویژه‌ای می‌طلبید.

وی با اشاره به این‌که دولت جدید با بی‌نظمی نظام توزیع یارانه‌ها نیز مواجه بود، بیان داشت: دولت‌های پیشین یا وارد میدان نمی‌شدند و یا طوری عمل می‌کردند که تبعات آن متوجه دولت بعدی شود. اما دولت سیزدهم آبروی خود را در میان گذاشت و در سال اول خدمت به‌خاطر خدا، مردم و انقلاب طرح هدفمندی یارانه‌ها را اجرایی کرد.

ذاکریان ضمن اشاره به اقداماتی که برخی جریانات رسانه‌ای با هدف تضعیف دولت انجام می‌دهند، تاکید کرد: فرصتی برای پرداختن به این شیطنت‌ها نیست و اکنون باید تبیین شود مساله واقعی چیست؟ در این طرح قرار بر این است یارانه از جیب دلالان خارج و به دست مردم برسد؛ لذا قطعاً در این شرایط، حدود ۲ ماه فارق از شیطنت‌های احتمالی سودجویان در بحث احتکار، با موارد طبیعی از جمله نوساناتی در بازار و تنش‌های اقتصادی و اجتماعی مواجه خواهیم بود.

نماینده عالی دولت در شمیرانات ابراز داشت: دولت سیزدهم، صادقانه کاری را آغاز کرد که حتی دولت‌های دیگر  این اقدام را اجرایی نکردند. و شاهد هستیم همانطور که این کار برای خدا و مصالح انقلاب و مردم بوده است، نصرت الهی نیز شامل شد و تبعات آن به مراتب از تبعات هدفمندی بنزین و حذف برخی اقلام از لیست کالاهای اساسی کمتر بوده است.

فرماندار شمیرانات تاکید کرد: طرح هدفمندی یارانه صرفاً مختص دولت نیست و تصمیم مجموعه حاکمیت (قوای سه‌گانه) و نظام است، لذا تمام آحاد جامعه موظف هستیم پای آن بایستیم.

وی در بخش دیگری از سخنرانی خود نیز خاطرنشان کرد: ارتباط مدیران با بخش‌ها علیرغم مسائل و مشکلاتی که اهالی این بخش‌ها دارند، ارتباط وسیعی نبوده است، لذا درصدد برنامه‌ریزی برای انتقال ساختمان ادارات از شمیران (منطقه یک) به این منطقه و یا ایجاد نمایندگی به منظور سهولت شهروندان برای دسترسی و پیگیری امور از دستگاه مورد نظرشان هستیم.

کمبودهای موردی برخی از کالاهای اساسی در شمیرانات تامین شد

معاون برنامه‌ریزی، اداری و مالی فرماندار شمیرانات نیز ضمن اعلام این‌که در سطح شهرستان با کمبود کالاهای اساسی مواجه نیستیم، اظهار داشت: با معرفی مباشر به صنعت، معدن و تجارت کمبودهای جزئی هم مرتفع شده است.

براساس این گزارش، در این جلسه از زحمات سیروس قدرتی معاون سابق فنی و عمرانی فرمانداری شمیرانات و سید محمد مختاری بخشدار سابق رودبار قصران تقدیر شد.

همچنین وحید تاجیک معاون فنی و عمرانی فرمانداری شمیرانات، محمدعلی خشنودی بخشدار رودبار قصران، جهاندار محسنی فشمی رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شمیران، شهرام رنجبر رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) لواسانات و رودبار قصران، کامبیز محسن‌پور سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران، محمدرضا رسولی رئیس آموزش و پرورش شمیرانات، فریبا حسن‌نژاد رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رهام ولایتی‌نژاد رئیس بهزیستی شمیرانات، علیرضا غلامی مدیر بهره‌برداری آب و فاضلاب (آبفا) شمیرانات به عنوان مسئولان جدید شهرستان معارفه شدند.

شهرستان شمیرانات با آب و هوایی کوهستانی متشکل از شهر شمیران (منطقه یک و شمال و شرق منطقه دو تهران) و بخش های لواسانات (شهر لواسان و ۲۰ روستا) و رودبار قصران (شهرهای اوشان، فشم، میگون و شمشک، دربندسر و ۱۶ روستا) با جمعیتی افزون بر ۶۰۰ هزار نفر در شمال و شمال شرقی پایتخت واقع است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا