راهداری شمیرانات: محور زردبند – فشم ایمن سازی شد

رییس راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان شمیرانات از انجام سه عملیات ایمن سازی محور زردبند – فشم در ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش شمیرانات خبر، سجاد جوان اظهار داشت: عملیات لق گیری تکه سنگ‌هایی که خطر سقوط آنها و ایجاد خسارات جانی و مالی وجود داشت، به علت کاهش تردد مسافران در ماه مبارک رمضان طی سه مرحله در محدوده حاجی آباد، کلوگان و کمرخانی انجام شد.

وی اعلام کرد: مجموعاً ۸ تکه سنگ بزرگ در این عملیات لق گیری شد که برخی از آنها به محل امن منتقل شده و از برخی دیگر به عنوان حائل طبیعی در حاشیه جاده استفاده شد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: عملیات لق گیری با هماهنگی دستگاه‌های حاکمیتی و همکاری راهور، نیروی انتظامی و دستگاه‌های خدمات رسان و امدادی به سرانجام رسید.

جوان توضیح داد: این عملیات در مناطقی صورت گرفت که به دلیل بیس خاکی نیاز به توری نداشته و تنها چند تکه سنگ خطرناک در داخل سینه کوه قرار گرفته است.

رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شمیرانات بیان داشت: قراردادی با پیمانکار مربوطه جهت ترمیم توری‌های محور زردبند – فشم منعقد شده که این عملیات نیز از تیر ماه سال جاری کلید می‌خورد.

**ترمیم جاده سد لتیان

جوان در ادامه نیز با اشاره به بارش‌های بهاره و جاری شدن سیلاب در بخش‌های تابع شمیرانات اعلام کرد: حدود ۲ کیلومتر از مسیر ۳ کیلومتری جاده سد لتیان در بخش لواسانات بر اثر شرایط آب و هوایی دچار رانش و فرو نشست شده بود که عملیات رگلاژ، تسطیح، ایمن سازی و همچنن تعریض این مسیر نیز انجام شد.

شهرستان شمیرانات با آب و هوایی کوهستانی دارای ۱۹۰ کیلومتر مسیر اصلی، فرعی و روستایی می‌باشد. این شهرستان متشکل از شهر شمیران (منطقه یک، شمال و شرق منطقه دو و بخش اعظمی از منطقه سه تهران) و دو بخش لواسانات و رودبار قصران در شمال و شمال شرقی پایتخت واقع شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا