راه‌اندازی دهمین کتابخانه سیار استان تهران در شمیرانات

مدیر کل نهاد کتابخانه های عمومی استان تهران، از راه اندازی دهمین کتابخانه سیار این استان در شهرستان شمیرانات خبر داد .

به گزارش شمیرانات خبر، «سید هادی ناصری طاهری» اظهار داشت: با توجه به اقتضائات و شرایطی که در شهر تهران است و محدودیت امکاناتی که وجود دارد، یکی از اقداماتی که در کوتاه مدت باید برای دسترسی به شهروندان به کتاب برنامه ریزی کرد ایجاد و راه اندازی ناوگان کتابخانه سیار است.

وی با بیان اینکه، نهاد کتابخانه های عمومی در سطح کشور در این حوزه پیشرو است، عنوان کرد: این نهاد خدمات خاصی را در نقاط مختلف ارائه می کنند و بر اساس همین دانش و تجربه در استان تهران نیز تا پیش از این ۹ کتابخانه سیار راه اندازی شده است.

ناصری گفت: اختصاص یک کتابخانه سیار، یکی از برنامه هایی بود که ۶ ماه پیش برای شهرستان شمیرانات، پیش بینی کرده بودیم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان تهران یادآور شد: این دستگاهی که امروز به عنوان کتابخانه سیار افتتاح شد، مدت ها متوقف بود و مشکلات فنی داشت که مشکلات آن را رفع و امروز شاهد افتتاح کتابخانه سیار بودیم.

به گفته وی، همچنان بر این باور هستیم که بحث ایجاد دسترسی به کتاب، برای شهروندان یکی از موضوعات مهم و کلیدی برای ترویج کتابخوانی در استان تهران است.

وی با بیان اینکه استان تهران با توجه به شرایط خاص خود نیازمند نگاه و توجه ویژه است، خاطرنشان کرد: آمادگی داریم که اگر دستگاه ها در این خصوص آماده باشند و امکانات اولیه را داشته باشند، تجهیز کتابخانه های سیار در استان تهران را انجام دهیم.

ناصری همچنین گفت: امیدواریم  شهرداری تهران با انجام  تعهد قانونی خود درباره نیم درصد درآمد، شاهد اتفاقات خوب در زمانی کمتر برای شهر تهران و استان تهران باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا