رییس شورای شمیرانات: درآمدهای شهرستان ما را برگردانید

رییس شورای اسلامی شهرستان شمیرانات با اشاره به اینکه پنج درصد درآمدشهرداری‌ها باید در آموزش و پرورش همان منطقه هزینه شود گفت: درآمدشهرداری‌های بخش رودبار قصران و لواسان به اداره کل آموزش و پرورش واریزشده اما بنا بر تفکری که شمیرانات برخوردار است به بخش‌های ما برنمی گردد.

به گزارش شمیرانات خبر، کمال الدین محمدیان اظهار داشت: معلمان و شهروندان لواسانات و رودبار قصران از شرایط آموزش و پرورش بخش‌ها از لحاظ کیفی و کمیبه شدت ناراضی و گله‌مند هستند.

وی تشریح کرد: فرسودگی و فضای نامناسب مدارس و نبود امکانات کمکآموزشی از مهم‌ترین مشکلات دو بخش شهرستان بشمار می‌آید.

رئیس شورای اسلامی شمیرانات اذعان داشت: پس از پیگیری‌های مستمرتوانسته‌ایم درآمد شهرداری‌های لواسان، اوشان فشم میگون و شمشک دربندسر را از استان به اداره آموزش و پرورش منطقه یک تهران (شهرستان شمیرانات) برگردانیم اما همچنان معلق مانده و در بخش‌ها هزینه نمی‌شود.

محمدیان بیان داشت: همواره به دنبال راهکارهای اجرایی هستیم تا با افتتاح حساب به نام ادارات آموزش و پرورش لواسانات و رودبار قصران، ۵ درصد درآمدشهرداری‌ها را به منطقه برگردانیم.

وی در ادامه نیز تأکید کرد: ما خواستار استقلال این شهرستان از تهران در تمامزمینه‌ها هستیم که آموزش و پرورش یکی از آنها بشمار می‌آید.

رئیس شورای اسلامی شمیرانات با اشاره به بی مدیر ماندن اداره آموزش و پرورشلواسانات نیز گفت: مدیر آموزش و پرورش شهرستان وعده داده تا پیش از آغاز امتحانات خرداد دانش آموزان مدیر جدید این اداره را منصوب و معرفی کند.

تأخیر در انتصاب مدیر اداره آموزش و پرورش بخش لواسانات شهرستان شمیرانات پس از ۳ ماه به اعتراض مردم و حتی مکاتبه امام جمعه با مسئولان متولی نیز منجر شده است.

شهرستان شمیرانات متشکل از شهر شمیران (منطقه یک، بخش اعظمی از منطقهسه و شمال و شرق منطقه دو تهران) و دو بخش لواسانات و رودبار قصران با جمعیتی افزون بر ۶۰۰ هزار نفر در شمال و شمال شرقی تهران واقع شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا