فرماندار شمیرانات: امام هویت انقلاب اسلامی است

فرماندار شمیرانات گفت: امام راحل هویت انقلاب اسلامی است و به سرتا سر جهان صادر شد.

به گزارش شمیرانات خبر، سید مهدی ساداتی با حضور در محفل انس با قرآن که در حسینیه جماران و به مناسبت چهل و دومین طلیعه  ایام الله دهه فجر برگزار شد، افزود: جهان در حیات تاریخی خود، انقلاب‌های متعددی را تجربه کرده که هرکدام در محدوده مرزی و فرا مرزی خود تأثیرات بسزایی را گذاشتند. آخرین انقلاب تأثیرگذار در قرن بیستم انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی (ره) است که نظام سلطه جهانی را به چالش کشید.

وی تصریح کرد: استراتژی حضرت امام خمینی (ره) در جریان مبارزه با سلطنت پهلوی، بازگشت به خویشتن عامه جامعه بود. بازگشت به خویشتن مقدمه خودشناسی و زیربنای شکل گیری هویت فردی است. هویت اصطلاحاً مجموعه‌ای از شاخص‌ها و علائم در حوزه مؤلفه‌های مادی، زیستی، فرهنگی و روانی است که موجب شناسایی فرد از فرد، گروه از گروه یا اهلیتی از اهلیت دیگر و فرهنگی از فرهنگ دیگر می‌شود.

ساداتی با تاکید بر فرهنگ اسلامی و ارزش های دینی در اسلام ابراز کرد: از ديدگاه امام خميني آنچه اهميت دارد و بايد بر آن تأكيد شود فرهنگ اسلامي و ارزشهاي ديني است كه براساس آن تمامي مسلمانان حول محور اسلام و ارزشهاي اسلامي گرد هم مي آيند و منسجم مي شوند. بنابراين ، عامل هويت بخش خون، نژاد ، قبيله ، زبان و ساير عناصر نيست بلكه اسلام است و هدف مشتركي است كه اين هدف مشترك حول محور ارزشهاي اسلامي به وجود مي آيد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا