ساداتی: : شعر فارسی غنی از حکمت است

فرماندار شمیرانات گفت: سروده های شعرا ریشه در فرهنگ کهن و مضمون بلند و حکیمانه دارد و بعضی از بیان ها در اثرگذاری در نُفوس دیگران بسان سحر است.

به گزارش شمیرانات خبر، سید مهدی ساداتی در آئین اختتامیه اولین جشنواره مجازی خوانش متون نظم و نثر کهن ادبیات فارسی که با حضور جاودانی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و جمعی از هنرمندان برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: ایران، سرزمین خیزشِ شُعَراء نامدار و بزرگ است و از میان مِلَلِ مختلفِ جهان، کمتر ملتی را می توان یافت که دارای چنین خصوصیتی باشد.

فرماندار شمیرانات ابراز داشت: آنها با بهره گیری از قرآن کریم و سخنان معصومین (عَلَیهِمُ السَّلامُ) ، عالی ترین و لطیف ترین معانی و مضامین ارزشمند و آموزنده را در قالب های گونه گون شعری به جامعه بشری ارزانی داشته اند. شاعران گرانقدر ما در ارتقاء فرهنگ و اخلاق مردم نقش بسزایی داشته و دارند.

ساداتی اذعان داشت: اشعارِ شُعَراءِ متعهد و ربّانی، به مردم و جامعه، امید و نشاط و طراوت و لطافت و تحرُّک و عشق می بخشد و درس زندگی و پند و تجربه و اندیشه و حُرِّیت و آزادگی و فرهنگ می آموزد و ظرفیت وجودی و روحی مردم و جامعه و افراد را در ابعاد مختلف بالا می برد و استعداد ها را شکوفا می سازد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا