ساماندهی رودخانه جاجرود تا سال ۹۹ برای جلوگیری از سیل و تصرف در حریم رودخانه

عضو مجمع نمایندگان استان تهران با اشاره به نشست مجمع نمایندگان استان تهران با استاندار تهران درباره مسائل و مشکلات شهرستان شمیرانات، از ساماندهی رودخانه جاجرود تا سال ۹۹ برای جلوگیری از سیل و تصرف در حریم رودخانه خبر داد.

به گزارش شمیرانات خبر، سیده فاطمه ذوالقدر از برگزاری نشست مجمع نمایندگان استان تهران با انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران و مدیران استان در حضور مسئولان و فرماندار، بخشداران و مدیران شهرستان شمیرانات و همچنین اعضای شورای اسلامی شهر تهران خبر داد و گفت: این نشست به منظور بررسی مشکلات شهرستان شمیرانات و بخش‌های مختلف آن در راستای سلسله نشست‌های مجمع نمایندگان استان تهران در محل استانداری تهران برگزار و مشکلات شمیرانات در این نشست مطرح شد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به اینکه شهرستان شمیرانات و بخش‌های تابعه آن جمعیت ۶۰۰ هزار نفری دارد و ۱۰ درصد از استان تهران را به خود اختصاص داده است، نیازمند توجه بیشتر مدیران استانی و شهری است.

سرمایه‌گذاری در پیست شمشک هرچه سریع‎تر تعیین تکلیف شود

وی، یکی از مشکلات شهرستان شمیرانات را اختصاص فضای مناسب برای قبرستان شهرستان شمیرانات دانست و گفت: افزون بر این، پیست اسکی شمشک نیز با توجه به آماده بودن سرمایه گذار برای سرمایه‌گذاری باید هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شود و از ریزش سنگ نیز در جاده فشم، میگون و شمشک نیز جلوگیری شود. همچنین در حال حاضر تمام شهرستان‌های استان تهران استادیوم ورزشی دارند ولی شمیرانات فاقد زمین ورزشی فوتبال است.

آثار تخریبی سیل اخیر بسیار بالا بوده است

ذوالقدر ادامه داد: سیل اوایل سال نیز آثار تخریبی بسیاری از خود در شهرستان به جا گذاشته است که باید در این زمینه اعتبارات بیشتری تزریق شود. همچنین رودخانه جاجرود نیز نیازمند ساماندهی است که در صورت اجرای این طرح جلوی بسیاری از سیلاب‌ها گرفته می‎شود و دخل و تصرف‌ها نیز در حاشیه رودخانه از میان از بین می‌رود.

این نماینده مردم در مجلس بر وجود نیروی انتظامی و دادستانی مستقل در شهرستان شمیرانات تأکید و اضافه کرد: یکی دیگر از مشکلات شهرستان شمیرانات کمبود نیروی آموزشی و ضرورت بازسازی مدارس و فضاهای آموزشی است؛ در برخی از مناطق استان تهران مانند قلعه نو دانش آموزان همچنان در کانکس تحصیل می‎کنند.

پس از سیستان و بلوچستان تهران دومین استان محروم از نظر فضای آموزشی است

ذوالقدر افزود: استاندار تهران نیز در تأیید کمبود فضای آموزشی برای تهران عنوان کرد که تهران پس از استان سیستان و بلوچستان محروم‎ترین استان به لحاظ برخورداری از فضای آموزشی است که یکی از علل آن جمعیت روز افزون حاشیه نشین در تهران است.

تهران نباید فقط برای دولت درآمدزا باشد

وی با اشاره به اینکه ۴۰ درصد از تولید ناخالص کشور امروز معاف از مالیات است، افزود: ضرورت دارد، با توجه به اینکه تهران بیشترین درآمد مالیاتی را برای دولت دارد، رقم بیشتری از این درآمدها با اولویت هزینه کرد در شهرستان‌های محروم استان در نظر گرفته شود چرا که تهران نیز درگیر معضل حاشیه نشینی است.

آبخیزداری با هدف پیشگیری از وقوع سیل اولویت استان تهران

وی با بیان اینکه تمامی این موارد در نشست مذکور مطرح شد، گفت: استاندار نیز قول تخصیص ۱۰ میلیارد تومان برای پروژه فاضلاب لواسان را داد و عنوان کرد که ۳۳ درصد این رقم تا به امروز برای پروژه هزینه شده است همچنین در موضوع آبخیزداری برای پیشگیری از  سیل اولویت استان بوده که قرار است در زمینه اعتباراتی در نظر گرفته شود.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران افزود: همچنین ساماندهی حریم رودخانه نیز با محوریت استانداری و همکاری آب و فاضلاب استان تا سال ۹۹ ساماندهی خواهد شد. سایر موارد مورد بحث در نشست نیز برای رسیدگی و اجرا به مدیران مربوطه ارجاع شد.

لازم به ذکر است در این نشست مصطفی کواکبیان، محمدعلی وکیلی، فریده اولادقباد ، قاسم میرزایی نیکو و سیده فاطمه ذوالقدر حضور داشتند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا