سقوط نوجوان افغانستانی در ارتفاعات دربند

سرپرست جمعیت هلال احمر شمیرانات اعلام کرد: عصر دیروز (یکشنبه) یک نوجوان تبعه افغانستان به دلیل سقوط از ارتفاعات بندیخچال دربند، که دچار آسیب‌دیدگی شدید در ناحیه گردن و کتف شده بود، نجات یافت.

به گزارش شمیرانات خبر به نقل از ایرنا، جمال شریفی شامگاه یکشنبه توضیح داد: ساعت ۱۷ و ۵۰ دقیقه یکشنبه گزارشی مبنی بر سقوط از ارتفاع یک نوجوان ۱۸ ساله در ارتفاعات دربند به مرکز فرماندهی عملیات امداد و نجات هلال احمر استان تهران گزارش و بی‌درنگ یک تیم عملیاتی از پایگاه امدادونجات کوهستان دربند به محل حادثه اعزام شد.

وی افزود: پس از رسیدن تیم اعزامی و ارزیابی‌ها مشخص شد، نامبرده به دلیل سقوط از ارتفاع، از ناحیه کتف و گردن دچار آسیب‌دیدگی شدید شده بود که پس از اقدام‌های اولیه و ثابت کردن اعضا، مصدوم به پایین کوه انتقال داده شد.

سرپرست جمعیت هلال احمر شمیرانات گفت: مصدوم پس از انتقال به پایین کوه جهت درمان تکمیلی و انتقال به مرکز درمانی، تحویل عوامل اورژانس شد و عملیات در ساعت ۱۹ و ۳۵ دقیقه با موفقیت به پایان رسید.

شمیرانات دارای پنج پایگاه امداد و نجات در گردنه قوچک (ورودی لواسانات و رودبار قصران)، دربند، کلکچال، شیرپلا و نمایشگاه بین المللی است.

شهروندان در صورت وقوع حادثه می‌توانند با شماره تماس ۱۱۲ جمعیت هلال احمر ارتباط برقرار کنند.

شمیرانات با آب و هوایی کوهستانی متشکل از شهر شمیران (منطقه یک و شمال و شرق منطقه ۲ تهران) و ۲ بخش لواسانات و رودبار قصران در شمال و شمال شرقی پایتخت واقع شده است.

این شهرستان دارای کوه‌ها، روددره ها و محل عبور رودخانه جاجرود به سد لتیان و به همین علت در تمامی فصول با استقبال چشمگیر گردشگران و کوهنوردان مواجه است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا