شمیرانات رتبه نخست برداشت گیلاس را در کشور از آن خود کرد

مدیر جهاد کشاورزی شمیرانات اعلام کرد: با تولید ۶۴ هزار تن گیلاس مرغوب در سطح ۴ هزار و ۵۷۵ هکتار، این شهرستان در سال ۱۳۹۹ نیز همچون ۹۷ و ۹۸ موفق به کسب رتبه اول تولید گیلاس مرغوب در کشور شد.

به گزارش شمیرانات خبر به نقل از ایرنا، مسعود ایلکا افزود: شمیرانات در سال گذشته، با تولید آلبالو ۷ هزار و ۱۵۰ تن در ۵۳۲ هکتار و تولید ۲۱۱ تن عسل در داخل شهرستان و ۵۵۰ تن در دشت لار، توانست رتبه اول استان تهران در تولید این دو محصول را کسب کند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: این شهرستان با تولید ۲ هزار و ۲۱۵ تن گردو در سطح ۵۵۰ هکتار رتبه دوم و تولید ۴۲ هزار و ۹۴۷ تن سیب در سطح یکهزار و ۲۹۲ هکتار رتبه سوم استان تهران را به دست آورد.

این مقام مسئول تصریح کرد: دامداران شمیرانات در سال گذشته، ۶ هزار و ۶۹۴ تن شیر و ۳۳۷ تن گوشت به تولید رساندند.

بهبود تولیدات گیاهی

مدیر جهاد کشاورزی شمیرانات همچنین به اجرایی شدن ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار گلخانه جدید، ۹۲ هکتار ایجاد باغات جدید (طراحی فنی و …) و ۱۵ هکتار ایجاد باغ الگویی اشاره کرد.

مقابله با قاچاق کالا

ایلکا اظهار داشت: در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ با افزایش گشت‌ها از ۳۲ به ۴۹ مورد، میزان گل شاخه بریده قاچاق از ۲۵۰ گلدان به صفر و همچنین میوه از یکهزار و ۳۹۴ کیلوگرم به ۷۳ کیلوگرم کاهش داشت‌.

در سال ۹۸ میزان برداشت از ۴ هزار و ۵۷۵ هکتار باغ های زیر کشت گیلاس در شمیرانات، ۶۳ هزار تن گیلاس برداشت شده بود.
بیش از ۲۰ درصد از تولیدات باکیفیت این باغات صادراتی بوده و به کشورهای حوزه خلیج‌فارس و نیز روسیه، ترکیه و عراق صادر می‌شود.

برخی از باغداران شمیرانات توانسته‌اند، با روش‌های باغداری نوین میزان برداشت گیلاس در هر هکتار را افزایش دهند و این روند ادامه دارد.

شمیرانات با مساحت ۱۲۶ هزار هکتار، دارای ۷ هزار هکتار سطح اراضی دایر (باغی) است که ۱۵ درصد از زمین‌های کشاورزی استان تهران را شامل می‌شود.

این شهرستان با آب و هوایی کوهستانی و طبیعتی بکر، متشکل از شهر شمیران (منطقه یک و شمال و شرق منطقه دو تهران)، و دو بخش لواسانات به مرکزیت لواسان و رودبارقصران به مرکزیت فشم در شمال و شمال شرقی پایتخت واقع است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا