فرماندار شمیرانات: رشد جمعیت شمال پایتخت نگران کننده است

فرماندار شهرستان شمیرانات گفت: رشد جمعیت منطقه یک و بخش‌های لواسانات و رودبار قصران در شمال تهران بحرانی و نگران کننده است.

به گزارش شمیرانات خبر، سیاوش شهریور در جمع شورایاران و معتمدان منطقه یک تهران افزود: با این روند به‌زودی تفرجگاه‌ها و مناطق ییلاقی پایتخت به کلونی‌های جمعیتی و ساخت و سازهای مجاز و غیرمجاز خارج از برنامه تبدیل می‌شود.

افزود: برج‌های احداث شده و در حال ساخت منطقه یک فضای شهری این منطقه را غیرقابل تحمل خواهد کرد.

نماینده عالی دولت در شمیرانات خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم اولویت هزینه کرد درآمدهای منطقه صرف سرانه‌های بهداشتی، آموزشی، ورزشی و … شهرستان شود و بعد از آن به هزینه‌های مناطق دیگر تهران را تأمین کند.

وی خطاب به شورایان شمیران افزود: مطالبه اصلی شما به عنوان نمایندگان جامعه محلی باید ایجاد سرانه‌های اجتماعی، فرهنگی، بهداشتی و آموزشی باشد

این مقام مسئول خبر داد: طی دو سال اخیر تلاش کرده‌ایم ۳۰ میلیارد تومان از خیران و بودجه‌های استانی و ملی برای کلنگ زنی های جدید و بهبود مدارس فرسوده جذب آموزش و پرورش شهرستان کنیم.

فرماندار شمیرانات با اشاره به آسیب‌های اجتماعی شهرستان تصریح کرد: کافه مشاوره به عنوان خلاقیت اجتماعی ایجاد شد تا خانواده‌های مستمندی که توان پرداخت هزینه مشاوره را ندارند از مشاوره‌های رایگان در مراکز جمعیتی عمومی بهره‌مند شوند.

این مقام مسئول هدف اجرای این طرح‌ها را استحکام و انسجام خانواده دانست و اعلام کرد استقبال مردمی نیز از این طرح‌ها مطلوب بوده است.

شهریور اعلام کرد: تمام محلات شمیرانات را پایش اجتماعی کرده و اکنون شناسنامه اجتماعی شهرستان را در دست داریم؛ مشکلات اجتماعی، توانمندی‌ها، امکانات، نقاط ضعف و ظرفیت‌های هر محله شناسایی شده و این شناسنامه می‌تواند به شورایاران کمک‌های خوبی کند.

فرماندار شمیرانات با اشاره به تشکیل مجمع دوستداران خانواده هرستان بیان داشت: تفاهم نامه‌ای با دانشگاه علوم بهزیستی که حدود ۶ هزار دانشجوی حوزه اجتماعی دارد امضا کردیم تا تمامی ساجد، حسینیه‌ها، مدارس و مراکز جمعیتی دیگر در شهرستان بتوانند از سخنان و مشاوره‌های دانشجویان P.H.D و اساتید این دانشگاه بهره‌مند شوند؛ مچنین در تلاش هستیم مشاوران در جلسات اولیا مربیان و هیئت های عزاداری نیز حضور داشته باشند.

وی ابراز کرد: متأسفانه امروز فاصله و شکاف عمیقی بین نهاد مسجد، بازار (ریش سفیدان) و مردم و جوانان ایجاد شده است.

این مقام مسئول خطاب به اعضای شورایاری شمیران خبر داد: طی این دو سال اخیر تعداد زیادی سازمان مردم نهاد را ثبت کرده‌ایم تا در ساماندهی و رفع مشکلات مردم به کمک شما بیایند.

نماینده عالی دولت در شمیرانات تأکید کرد: وظیفه ما و شما به عنوان نمایندگان جوامع محلی، محله محوری، مسئله محوری و دانش محوری است؛ باید محله را همراه با ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها بشناسیم، مشکلات را احصا کنیم، نخبگان و زنان و مردان پای کار را شناسایی کنیم و بر اساس مسئله مختص به محله گام برداریم و مشکلات را برطرف کنیم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس گفت: شورایاری‌ها برای معنا پذیر کردن مردم سالاری در ایران نقش مؤثری دارند و تمام نمایندگان منتخب از سوی ملت باید توجه داشته باشند که مردم سالاری فقط رأی آوری نیست و استمرار پاسخگویی مهم است.

محمدعلی وکیلی افزود: در حال حاضر شهر با پول و عوارض مستقیم مردم اداره می‌شود، لذا بایستی تصمیم‌ها نیز مبتنی بر اراده جمعی ملت باشد و به نظر مردم بی اعتنا نباشیم که در غیر این صورت مشکل شرعی هم خواهد داشت.

وکیلی تصریح کرد: حکمرانی باید طوری باشد که به منابع انسانی، مالی و سرمایه ملت آسیب نرساند، اگر تصمیمی گرفته شود که حقوق مردم را به تاراج ببرد جبرانش بر عهده حکومت است.

محمدرضا علی اکبری، رئیس اداره بازرسی و نظارت بر عملکرد فرمانداری شمیرانات در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: پنجمین دوره انتخابات شورایاری تهران در حوزه شهری شهرستان (منطقه یک تهران) ۸۹۰ کاندیدا شامل ۶۵۰ آقا و ۲۴۰ خانم، پس از رأی گیری ۲۴۳ نفر عضو اصلی و ۸۱ نفر عضو علی‌البدل تعیین شدند.

به گفته عضو شورایاری محله تجریش ۲۷ هزار و ۵۵۰ نفر برابر ۴۰ درصد جمعیت منطقه در این انتخابات حضور به هم رساندند.

شهر شمیران از توابع شهرستان شمیرانات دارای ۲۷ محله است.

شهرستان شمیرانات متشکل از شهر شمیران (منطقه یک، شمال و شرق منطقه ۲ تهران) و دو بخش لواسانات رودبار قصران با جمعیتی افزون بر ۶۰۰ هزار نفر در شمال و شمال شرقی تهران واقع شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا