فعالیت‌های واحد معاونت غذا و دارو به مناسبت هفته سلامت

طرح بازدیدهای نظارتی ویژه پیشگیری و مبارزه با قاچاق اقلام سلامت محور در هفته سلامت سال ۱۴۰۳ توسط معاونت غذا و داروی شبکه بهداشت و درمان شمیرانات انجام شد.

 به گزارش پایگاه خبری شمیرانات خبر  به نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شمیرانات، خلیلی اعلام کرد: بازدیدهای نظارتی از ۲۰ واحد سطح عرضه شامل هایپرمارکت‌ها و واحدهای آرایشی و بهداشتی توسط معاونت غذا و دارو شبکه در راستای پیشگیری و مبارزه با قاچاق اقلام سلامت محور صورت گرفت و طی این بازدیدها ضمن آموزش و نظارت لازم و اراِئه تذکر، تکمیل صورتجلسه و توزیع پمفلت ویژه قاچاق و اقلام سلامت محور انجام شد.

 همچنین طرح بازدیدهای نظارتی از داروخانه‌ها در منطقه یک همراه با کارشناسان معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اجرا گردید و ۲۰ داروخانه از نظر اقلام سلامت محور بررسی شده و چک لیست به همراه فرم ارزشیابی تکمیل شد.

 بازدیدها از کارگاه‌های تولید مواد غذایی در منطقه تحت پوشش این شبکه انجام شده و چک لیست‌های حداقل ضوابط فنی و بهداشتی با حضور مسئولین فنی تکمیل شد.

 همچنین نمونه برداری از مواد غذایی صورت گرفت و به مسئولین فنی کارگاه‌ها درباره رفع موارد عدم انطباق تذکرات لازم داده شد. نمونه‌های مواد غذایی در راستای اجرای برنامه عملیاتی و طرح تشدید به آزمایشگاه کنترل غذا و دارو ارسال گردید و نتایج به حضور مسئولان فنی کارگاه‌ها اعلام خواهد شد. بررسی‌های لازم درباره کنترل تاریخ اعتبار پروانه‌های بهداشتی ساخت صورت گرفت.

 بازدیدها از طرح‌های مشاغل خانگی در منطقه تحت پوشش و نمونه‌برداری از واحدها انجام شد و نکات لازم به مسئولین فنی بیان شد، همچنین پیگیری و نظارت بر واحد‌های دارای پروانه مشاغل خانگی مورد توجه قرار خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا