قیمت مرغ و تخم‌مرغ در شمیرانات کاهش می‌یابد

مسئول بازرسی اتاق اصناف شهرستان شمیرانات گفت: در روزهای گذشته شاهد افزایش قیمت مرغ و تخم‌مرغ در فروشگاه‌های این شهرستان بودیم که با بازگشایی مجدد کشتارگاه‌ها از امروز (چهارشنبه) قیمت‌ این کالاهای اساسی کاهش می یابد.

به گزارش شمیرانات خبر از ایرنا، رضا رهایی با اشاره به استمرار گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی، بازرسان اتاق اصناف، بسیج اصناف، جهاد کشاورزی، صمت و شبکه بهداشت در ایام تعطیلات نوروز بر برخورد قانونی با متخلفان تاکید کرد.

وی اظهار داشت: براساس بررسی دقیق کالاهای مورد عرضه، عواملی مانند میزان چربی، کشتار روز و همچنین واسطه‌های یک فروشگاه در نرخ فروش اثربخش بوده‌اند.

مسئول بازرسی اتاق اصناف شمیرانات در خصوص فروش مرغ با نرخ ۳۷ تا ۳۹ هزار تومان، خاطرنشان کرد: در پی تعطیلی کشتارگاه‌ها، قیمت مرغ که نباید در سطح شمیرانات بیش از ۳۲ هزار تومان باشد به این نرخ رسید، اما از سوم فروردین دوباره قیمت‌ها شکسته خواهد شد.

رهایی تاکید کرد: در راستای حفظ تعادل قیمت مرغ در شهرستان، خواستار موافقت مسئولان برای دپوی حداقل ۵۰۰ کیلوگرم مرغ منجمد در فروشگاه‌ها هستیم.

وی یادآور شد: شهروندان در صورت مشاهده تخلف صنوف مختلف، می‌توانند شکایات خود را از طریق سامانه ۱۲۴ ثبت کنند تا مورد پیگیری و رسیدگی قرار گیرد.

بررسی میدانی از بازار عرضه کالاهای اساسی از جمله گوشت، مرغ، تخم مرغ و میوه نشان از مدیریت و تامین آن‌ها دارد، شهروندان در آخرین روزهای ۱۴۰۰ و تعطیلات نوروز با هیچ کمبودی مواجه نشدند؛ کالاها با کیفیت بالا، در فروشگاه‌های متعدد و توسط مباشران بسیاری در دسترس آنان قرار دارد اما نوسان قیمت چند هزار تومانی در فروشگاه‌های شمیران‌، لواسان و فشم وجود دارد.

شمیرانات دارای ۱۱ اتحادیه و بیش از ۱۲ هزار واحد صنفی فعال است.

این شهرستان متشکل از چهار شهر شمیران (منطقه یک و شمال و شرق منطقه ۲ تهران)، لواسان، اوشان فشم میگون، شمشک دربندسر و ۳۶ روستا، با جمعیتی افزون بر ۶۰۰ هزار نفر در شمال و شمال شرقی پایتخت گستره شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا