محدودیت تردد به رودبار قصران اعمال شود

بخشدار رودبار قصران از توابع شهرستان شمیرانات اظهار داشت: با توجه به افزایش مجدد شیوع ویروس کرونا، باید تمهیدات جدی برای ساماندهی یا ممانعت از ورود گردشگران به منطقه اتخاذ شود.

به گزارش شمیرانات خبر به نقل از ایرنا، سیدحبیب موسوی اظهار داشت: با توجه به محدودیت فضا و زیرساخت‌های موجود در منطقه و اوج‌گیری مجدد آمار مبتلایان به بیماری کووید ۱۹، ورود حجم زیاد گردشگران که در تعطیلات به رودبار قصران مراجعه می‌کنند، پذیرفتنی نیست.

وی تصریح کرد: از دست‌اندرکاران ستاد ملی کرونا، مسئولان استانی و فرماندار شمیرانات تقاضا داریم تا در این زمینه تصمیم‌های جدی اتخاذ کنند تا پیش از شیوع بیشتر این بیماری در این بخش، اقداماتی صورت گیرد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: متولیان مقابله با کرونا در جهان تنها راه جلوگیری از شیوع این بیماری را عدم شکل‌گیری اجتماعات می‌دانند و به نظر می‌رسد باید از ابزار قانونی برای ایجاد محدودیت و ممنوعیت افرادی که به سلامت خود و جامعه و ظرفیت‌های بهداشتی درمانی موجود توجهی ندارند، استفاده کرد.

بخشدار رودبار قصران با اشاره به اینکه ممانعت از ورود گردشگران در پیک اول شیوع این ویروس در تعطیلات نوروز به ویژه روز طبیعت منجر به کنترل این بیماری در بخش و رضایت مردم شده بود، اعمال مجدد محدودیت ورود مسافران و گردشگران به این منطقه را خواستار شد.

رودبار قصران متشکل از شهرهای اوشان- فشم- میگون، شمشک- دربندسر و ۱۶ روستا، یکی از بخش‌های شهرستان شمیرانات با جمعیتی افزون بر ۱۷ هزار نفر در شمال شرقی پایتخت واقع شده است؛ این منطقه به دلیل آب و هوایی کوهستانی، طبیعتی بکر، عبور رودخانه جاجرود، وجود مراکز تفریحی، ورزشی و خدماتی متعدد در تمام فصول بویژه روزهای پایانی هفته میزبان گردشگران بسیاری است.

بنا بر اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تا ظهر ۱۶ خرداد در ایران ۱۶۷ هزار و ۱۵۶ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۱۲۹ هزار و ۷۴۱ نفر بهبودیافته و هشت هزار و ۱۳۴ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا