محرومیت رودبار قصران، نتیجه نام پر آوازه‌ شمرون است

رئیس شورای اسلامی شهر اوشان، فشم، میگون گفت: نام پر آوازه شمیرانات بر سرزمین رودبار قصران سایه افکنده و باعث می‌شود، محدودیت‌ها و مشکلات این منطقه از نگاه مسئولان حاد نباشد و به دست فراموشی سپرده شود.

به گزارش شمیرانات خبر، صفت‌الله عباسی روز چهارشنبه در نشست خبری مدیران شهری اوشان، فشم، میگون ضمن تبریک “روز خبرنگار” افزود: وقتی نام شمیرانات می‌آید، منطقه یک تهران را با رودبار قصران با یک نگاه می‌بینند در حالی که وضعیت این منطقه با محلات شمیران تفاوت اساسی دارد.

وی خاطرنشان کرد: سرانه‌های آموزشی و بهداشتی درمانی این بخش با محرومیت‌های جدی مواجه است، که مورد توجه دولت و وزارت‌خانه‌های مربوطه قرار نمی‌گیرد.

این مسئول شهری فشم یادآور شد: منطقه ما به دلیل شرایط آب و هوایی و جغرافیایی با حوادث طبیعی بسیاری از جمله ریزش بهمن، وقوع سیلاب، ریزش سنگ، زلزله و … مواجه است که پیشگیری از آسیب‌های خطرناک هر یک از آنها نیازمند مدیریت بحران قوی و با توجه به گردشگری بودن این بخش که در برخی روزها میزبان ۵۰۰ هزار گردشگر هستیم، نیازمن نگاه ویژه مسئولان است.

عباسی گفت: زیرساخت‌های فعلی شهر پاسخگوی نیاز این حجم از مسافر و گردشگر نیست و علی‌رغم اینکه تلاش ما میزبانی مطلوب از شهروندان است، امکانات اجازه نمی‌دهد. نکته مهم‌تر تامین امنیت اهالی و گردشگران است که در شرایط فعلی از عهده ما خارج است چرا که این بخش تنها یک مسیر دسترسی پر خطر دارد که در صورت مسدود شدن راه، فاجعه رخ می‌دهد. از این رو ایجاد چند پد بالگرد و حتی جاده‌ای جایگزین برای اتصال به تهران را برای مواقع ضروری الزامی می‌دانیم.

رئیس شورای شهر فشم ابراز کرد: علی‌رغم حجم تردد در رودبار قصران، حدود ۲ سال است که هیچ مامور راهوری در سطح شهر حضور ندارد! با ترافیک‌های چند ساعته در روزهای تعطیل مواجه هستیم، اما باز هم پلیس راهور ورود نمی‌کند! کامیون‌ها در تمام ساعات شبانه روز در شهر تردد دارند، خودروها زیر تابلوی توقف ممنوع، چندین روز متوالی پارک می‌کنند اما هیچ برخوردی صورت نمی‌گیرد!

وی خاطرنشان کرد: اخیراً با وقوع دو سیلاب مواجه شدیم که پس از بررسی کارشناسانه برای علت‌یابی حادثه به عوامل انسانی رسیدیم؛ جاری شدن آب از منطقه‌ای در میگون که در تاریخ سابقه نداشت، ثمره چرای غیرمجاز دام بوده که تمام پوشش گیاهی را از بین برده بودند! سوال اینجاست سازمان محیط زیست چرا به وظایف خود عمل نکرده و مانع این دخل و تصرف نشده است؟

این مسئول شهری فشم ضمن ابراز گلایه از مصوبه شورای عالی امنیت ملی در راستای صیانت از حوزه آبریز سد لتیان، یکی از منابع مهم تامین کننده آب شرب پایتخت در دهه ۸۰ تاکید کرد: محدودیت‌های این مصوبه برای ما که تمام اراضی شهر در حریم رودخانه محسوب می‌شود، کاملاً ملموس و آزار دهنده است و برای اجرای این مصوبه بایستی مردم منطقه مهاجرت و شهر را ترک کنند!

عباسی اعلام کرد: در تلاش هستیم تا در دیوان عدالت اداری، مصوبه مذکور را نقض کنیم. از نظر ما این مصوبه کارشناسی نشده تصویب شده که اگر بررسی دقیق صورت می‌گرفت، در شهری که چند صد سال زندگی و سکونت در کنار رودخانه و طبیعت آن جاری است، با مشکلات جدی مواجه نمی‌شدیم.

رئیس شورای شهر فشم ضمن ابراز نگرانی، افزود: متاسفانه سازمان ثبت اسناد و املاک در حال صدور اسناد رسمی به نام سازمان آب است که با این اتفاق مردم به تصرف عدوانی متهم شده و خلع ید صورت می‌گیرد؛ در واقع دیگر شهری نخواهیم داشت! لذا به دنیال برچیدن بساط این مصوبه هستیم.

شهردار اوشان، فشم، میگون نیز ضمن تبریک این مناسبت به خبرنگاران، اظهار داشت: بنده در تمام سال‌های خدمت ارتباط خوبی با رسانه‌ها داشته‌ام و دعوت امروز شما نشان دهنده علاقه و اعتماد مسئولان شهری فشم نسبت به خبرنگاران و اصحاب رسانه است.

رضا ریاحی با بیان اینکه ملاک عملکرد ما احترام به مردم بر پایه قانون‌مداری است، افزود: شهردار کلیددار شهر است و از زمان تصدی بنده شبانه‌روز در حال خدمت به مردم و پیگیری مطالبات شهروندان هستیم و محدودیت کار در ساعات اداری معنا ندارد.

وی اعلام کرد: اکنون ساخت و سازهای غیرمجاز در منطقه به حداقل رسیده و پروژه‌های نیمه تمام بررسی و متوقف شده‌اند و کارها قانونی حرکت می‌کنند. ساختمان سازی در شهر بر محور قانون انجام خواهد شد، و با تخلفات برخورد جدی صورت می‌گیرد.

این مدیر شهری فشم، از سرمایه گذاران نیز برای حضور در منطقه و اجرای طرح‌های عمومی و خصوصی در حوزه اشتغال‌زایی، گردشگری، بوم‌گردی و ‌… دعوت کرد و گفت: ما آماده هرگونه همکاری و حمایت از سرمایه‌گذاران خواهیم بود.

شهردار فشم نیز تاکید کرد: انتظار داریم دستگاه‌های اجرایی نسبت به انجام وظایف خود اهتمام ویژه‌ای داشته باشند؛ در این راستا از فرماندار و بخشدار نیز خواستار تذکر جدی به برخی ادارات هستیم.

وحید خانی نیز عضو شورای شهر اوشان، فشم، میگون اظهار داشت: با توجه به اینکه سرشماری در فصل پائیز انجام می‌شود و در این فصل، بسیاری از اهالی به دلیل مشکلات متعدد در بخش، در تهران سکونت دارند. طبیعتاً شاخص‌ها و سرانه‌های ما که بر اساس جمعیت سرشماری تعریف می‌شود، ضعیف می‌شود! لذا انتظار داریم، در زمان سرشماری، تجدید نظر صورت بگیرد.

هفدهم مرداد ماه سال ۱۳۷۷، محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، به همراه ۸ نفر از اعضای کنسولگری ایران در مزار شریف افغانستان به دست گروهک تروریستی طالبان به شهادت رسید. به همین مناسبت، شورای فرهنگ عمومی، هفدهم مرداد ماه هر سال را به عنوان “روز خبرنگار” نامگذاری کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا