شهردار منطقه یک عنوان کرد: مدیریت حریم شهر تهران نیازمند تصویب طرح راهبردی-ساختاری

شهردار منطقه یک گفت: مدیریت حریم شهر تهران نیازمند پیگیری و تصویب طرح راهبردی- ساختاری در شورای عالی شهرسازی است.

به گزارش شمیرانات خبر به نقل از مهر، سید حمید موسوی شهردار منطقه یک تهران در نشست بررسی وظایف ارگان های مرتبط با کوهستان که با حضور سید مهدی ساداتی فرماندار شمیرانات، منصور درجاتی مدیر کل بحران استانداری تهران، اعضای شورای اسلامی شهر تهران، هیات فدراسیون کوهنوردی و هلال احمر برگزار شد، گفت: با تعیین تکلیف طرح راهبردی- ساختاری حریم شهر تهران، بسیاری از مشکلات ارتفاعات در شمال تهران و اراضی کشاورزی و حوزه آبخیزداری در جنوب تهران مدیریت می شود.

وی گفت: استفاده از ظرفیت های حریم نیاز به ارایه طرح های تفریحی، ورزشی دارد تا رویکرد سرمایه گذاری در منطقه به سمت گردشگری سوق پیدا کند.

موسوی افزود: از درکه تا گردنه قوچک حریم منطقه یک است که تجهیز کوهستان و ایجاد امکانات عمومی در این محدوده مهمترین ضرورتی است که دنبال می شود ولی ناحیه کوهستان این منطقه با ۶ نفر نیروی مصوب نمی تواند این گستره وسیع را مدیریت کند لذا نیاز است ساختار سازمانی کوهستان در شورای شهر بررسی و مشخص شود.

شهردار منطقه یک جمع آوری روزانه بیش از ۷ تن زباله به صورت دستی از مسیرهای کوهنوردی، رسوب برداری مستمر از ۴۵۰ هزار متر مکعب حوضچه رسوبگیر و آرامش در مسیل ها، ساخت و در اختیار قرار دادن بیش از ۵ پایگاه امداد و نجات کوهستان را از اقدامات اجرایی دانست و خواستار اصلاح ساختار سازمانی کوهستان شد تا ارتفاعات و حریم از تهدید به فرصت و نقاط ضعف آن به قوت تبدیل شود.

ساداتی فرماندار شمیرانات نیز در این نشست افق ۱۴۰۰ شهرستان شمیرانات بحث گردشگری و سیاحتی دانست و گفت: باید برای رسیدن به این افق زیرساخت های مورد نیاز آن تهیه و توسعه یابد.

ساداتی حق طبیعی مردم را استفاده ایمن از طبیعت و گردشگری دانست و گفت: تشکیل کارگروه ویژه کوهستان لازمه خدمات رسانی بهتر به شهروندان است. با حضور و مشارکت همه ارگان ها و نهادهای مرتبط و استفاده از همه ظرفیت های موجود می توان بستر کار را فراهم کرد.

فرماندار شمیرانات تصریح کرد: گردشگری در شهرستان شمیرانات مختص یک فصل نیست بلکه در چهار فصل سال از همه ظرفیت های گردشگری آن استفاده می شود که با تشکیل کارگروه تخصصی و آسیب شناسی توسط این کارگروه نسبت به تقویت تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری اقدامات لازم صورت گیرد.

وی افزود: مصوبات این جلسه به عنوان مصوبه شورای تامین و شورای اداری شهرستان شمیرانات ابلاغ و برای همه مدیران کل و دستگاه های مرتبط لازم الاجرا خواهد بود.

منصور درجاتی مدیر کل بحران استانداری تهران نیز در این جلسه گفت: برای جلوگیری از حوادث اخیر باید ستاد هماهنگی پیشگیری کوهستان فعال شود و در کارگروههای تخصصی در همه ابعاد آسیب شناسی شود و راهکار های عملیاتی آن استخراج گردد تا در زمان بروز حوادث با مدیریت یکپارچه روند امداد و نجات شتاب بیشتری بگیرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا