مرکز عرضه مستقیم محصولات کشاورزی شمیرانات احداث می‌شود

به گفته فرماندار شمیرانات با احداث مرکز عرضه مستقیم محصولات کشاورزی شمیرانات تا پایان سال جاری، روستائیان می‌توانند محصولات کشاورزی، دامی، صنایع روستایی و … را مستقیم و بدون واسطه به فروش برسانند.

به گزارش شمیرانات خبر، سیاوش شهریور روز چهارشنبه در نشست کارگروه کشاورزی شهرستان توضیح داد: توافق شده تا زمینی به مساحت ۵ هزار و ۷۰۰ مترمربع از اراضی مسکن و شهرسازی در منطقه زردبند شهرستان برای ایجاد این مرکز واگذار شود.

به گفته وی نحوه واگذاری زمین و نحوه واگذاری غرفه‌ها به روستائیان هنوز مشخص نشده و در مرحله تصمیم گیری است.

این مقام مسئول تصریح کرد: ایجاد چنین مرکزی با هدف سودآوری بیشتر برای کشاورزان خرد بیش از ۲۰ سال است که آرزوی دیرینه شهروندان بود و در نهایت در سال ۹۷ به تصویب شورای برنامه ریزی استان تهران رسید.

وی تصریح کرد: اعتبار احداث مرکز عرضه مستقیم محصولات کشاورزی شمیرانات از صندوق توسعه بخش کشاورزی استان تهران تأمین خواهد شد و تلاش می‌کنیم تا پایان سال ۹۸ به بهره برداری برسد.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شمیرانات نیز در ادامه به ارائه گزارش عملکرد این حوزه در شهرستان پرداخت و گفت: ۷ هکتار و ۵۰۰ مترمربع گلخانه در سطح شهرستان فعال است که تا پایان سال ۵ هکتار دیگر به آن افزوده خواهد شد؛ بیشترین گل کشت شد در گلخانه های شمیرانات گلایل و لیلیوم هستند.

مسعود ایلکا اذعان داشت: از ۷ هزار و ۱۰۰ مترمربع اراضی کشاورزی شهرستان ۲۶ هکتار آبیاری تحت فشار انجام شده و ۷۱ هکتار در دست اجراست؛ ۱۵۰ هکتار دیگر نیز مطالعاتش انجام شده و با تامین اعتبار عملیاتی می شود.

وی اظهار داشت: ۴۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان که ۱۲۵ کشاورز مشغول کار در آنها هستند در سیلاب، بهمن، سرمازدگی و تگرک از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۱۲ میلیارد تومان خسارت دیدند اما برآورد خسارتی که از وزارت کشور تصویب شده به ازای هر هکتار ۵ میلیون تومان است.

ایلکا تصریح کرد: علیرغم برگزاری ۳۷ کلاس توجیهی هیچ یک از کشاورزان خود را بیمه نکرده اند و علت این امر نیز خرده مالک بودن آنها است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شمیرانات گفت: طرح کاداستر در ۷۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان انجام شده و باقیمانده آن نیز تا پایان سال اجرایی خواهد شد.

شهرستان شمیرانات با آب و هوایی کوهستانی متشکل از شهر شمیران (منطقه یک، شمال و شرق منطقه ۲ تهران) و ۲ بخش لواسانات و رودبار قصران دارای هفت هزار و ۱۰۰ هکتار زمین کشاورزی و تولید سالانه ۱۲۹ هزار تن محصول دامی و کشاورزی در شمال و شمال شرقی تهران واقع شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا