فرماندار: : مسئولان شمیرانات ۳ روز کاری برای پاسخ به مکاتبات مردمی مهلت دارند

فرماندار شمیرانات تاکید کرد: مدیران و مسئولان شهرستان برای پاسخ به مکاتبات و استعلامات، هرچند جواب مثبت یا منفی باشد فقط ۳ روز کاری مهلت خواهند داشت. کار مردم نباید معطل نامه‌نگاری‌ها بماند؛ اگر چنین شد فرمانداری را مطلع سازند.

به گزارش شمیرانات خبر از ایرنا، مجتبی ذاکریان طی سفر یک‌روزه به ۵ روستای روته، زایگان، لالان، آبنیک و گرمابدر بخش رودبار قصران اظهار داشت: نگاه ما برای حل مسائل و مشکلات، این نیست تا صبر کنیم ببینیم چه چیزی به ما ابلاغ می‌شود، بلکه فعالانه به دنبال راهکارها هستیم و در همین راستا با توجه به شعار دولت مردمی، بازدید میدانی، تردد در جاده و استفاده از آب روستاها، بررسی سرانه‌های بهداشتی و آموزشی، نشست و گفت‌وگو با اهالی را در دستور کار قرار دادیم تا در این تعامل، راهکارهای پخته را از تجربه زیست مردم احصاء کنیم.

وی با تاکید بر این‌که اختیار مدیران شهرستانی در راستای تسریع در تصمیم‌گیری و پیشبرد کار باید احیا شود، ادامه داد: پس از احصای مشکلات و اولویت‌بندی آن‌ها توسط خود اهالی، سوابق اقدامات قبلی را بررسی و سپس با کمترین اتلاف زمانی جلساتی با حضور منتخبان مردم (شورا و دهیار) و روسای ادارات مربوطه تشکیل، به راهکاری که نفع مردم را دربرداشته باشد رسیده، تقسیم کار و تا حصول نتیجه از دیدار با معاونان وزرا، مجمع نمایندگان تهران و مدیران استانی پیگیری می‌کنیم.

نماینده عالی دولت در شمیرانات ضمن تاکید بر افزایش پیوند بین مدیران و مردم (صرفاً ارتباط با اعضای شورا و دهیاران نباشد) خطاب به شهروندان بیان داشت: بزرگترین سرمایه ما مطالبه‌گری مردم است؛ انتظار بنده این است شما همانطور که برای تحقق وعده‌های بنده در فرصتی نه‌چندان طولانی صبر می‌کنید، مطالبه‌گری هم داشته باشید و ما را به عنوان مسئولانی که باید پاسخ‌گو باشند، با دغدغه همیشگی‌تان بازخواست کنید تا اگر وجدان کاری و ترس از خدا نداشتیم، از ترس پاسخگویی به شما کوتاهی نکنیم! بی‌شک این مطالبه‌گری سرعت‌بخش کارها خواهد بود.

ذاکریان با اشاره به این‌که عمدا مشکلات در روستاها مشابه و مربوط به وضعیت‌ جاده‌ها، مساله کمی و کیفی آب‌، بازنگری طرح هادی، افزایش نیروهای انتظامی و اشتغال جوانان می‌شود، گفت: دلخوری شهروندان از آن‌چه در فرآیند قانون‌گذاری‌ها و شیوه اجرای قوانین انجام شده، برای ما قابل درک است و به درستی نباید حل برخی از این موضوعات چند سال به طول انجامد اما تضمین می‌دهیم خدمتگزارانی که آمدند پای کار هستند و اگر شما مردم همراه و کمک ما باشید، به مرور زمان مشکلات را تا حد توان رفع و شرایط را تسهیل خواهیم کرد.

با ترویج ناامیدی، قاتل روح و روان مردم نباشیم

فرماندار شمیرانات با اشاره به نحوه بیان مشکلات اظهار داشت: نابخشودنی‌ترین گناه این است که تلاش بر ایجاد یأس و ناامیدی و در نهایت قتل روح و روان مردم داشته باشیم‌؛ لذا باید مراقب باشیم تا در ابراز نارضایتی نیز جانب انصاف را رعایت کرده و به پیام تک‌تک کلماتی که بر زبان می‌آوریم فکر کنیم تا مبادا به هم‌محلی‌های خود تلقین کنیم در بن‌بستی از مشکلات گرفتار شده‌اند و هیچ راه گریزی ندارند!

وی افزود: در نگاه منصفانه و با منظور رفع مشکلات بایستی شرایط کلی را در نظر گرفت، که آیا روستاها نسبت به سال‌های قبل رشد داشته و یا رو به افول بوده است؟ البته که عملکرد ضعیف برخی از مسئولان و محدودیت‌هایی که برخی از قوانین ایجاد کردند، مورد پذیرش است اما به طور مثال در پدیده زشت ساخت‌وسازهای غیرمجاز نباید نقش فروشندگان اراضی به خوش‌نشینان، کارچاقکن‌ها و تسهیل‌کنندگان تحقق اهداف سودجویان را نادیده گرفت‌. لذا باید مراقب باشیم کج‌سلیقگی، بی‌تدبیری و سواستفاده برخی از مدیران را به تمام مسئولان تأمین ندهیم و اقدامات ناشایست را رویه نخوانیم.

رودبار قصران با آب‌وهوایی کوهستانی و طبیعتی بکر، یکی از بخش‌های شهرستان شمیرانات با دارا بودن  شهرهای اوشان، فشم، میگون و شمشک، دربندسر و ۱۶ روستا در شمال شرقی پایتخت واقع شده است.

جمعیت این بخش طبق آخرین سرشماری افزون بر ۱۷ هزار نفر اعلام شد اما تفاوت چشمگیر سکونت اهالی در فصول گرم و سرد سال، و همچنین حضور کم‌نظیر گردشگران و ورزشکاران به سبب استفاده از پیست‌های اسکی و ورزش‌های زمستانی، صعود به قله‌های مرتفع، اتراق در حاشیه رودخانه جاجرود، و مراجعه به مراکز خدماتی رفاهی متعدد آن جمعیت مذکور را چند برابر افزایش داده است و همین مساله علاوه بر معضلات ترافیکی سبب محسوس شدن نیازهایی همچون افزایش و ارتقای سرانه‌های امنیتی، بهداشت و سلامت‌، به‌سازی جاده‌های دسترسی و … شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا