معاون فرماندار شمیرانات: صادركنندگان مجوز ساخت و سازهای غیرمجاز باید پاسخگو باشند

معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری شمیرانات گفت: مسئولان متخلفی که در گذشته مجوز ساخت و ساز در مناطق ممنوعه را صادر کرده‌اند باید پاسخگو باشند.

به گزارش شمیرانات خبر، همایون دهاقین  داشت: هم اکنون تبعات مجوزهای غیرقانونی در زمینه صدور ساخت و سازهای غیرمجاز در منطقه شمیرانات باقی است و منجر به بروز مشکلات متعددی برای منطقه و مردم شده است.

وی تصریح کرد: صدور مجوز ساخت و ساز در بستر رودخانه و خارج از بافت شهر و روستا موجب مشکلاتی مانند جاری شدن سیل شده، بنابراین دستگاه قضا باید این‌گونه پرونده‌ها را بررسی و تخلف مسئولان سابق را پیگیری و با جدیت با آنها برخورد کند.

دهاقین بیان کرد: حفظ حریم رودخانه جاجرود که از مهم‌ترین منابع تأمین آب تهران بشمار می‌آید بسیار حائز اهمیت است که در گذشته به آن توجه نشده است.
وی ادامه داد: ساخت و سازهایی که در گذشته در این مناطق صادر شده به محیط زیست و منابع طبیعی لطمه وارد کرده و این افراد به سرمایه‌های ملی دست درازی کرده‌اند.

وی ضمن تاکید بر وظیفه مسئولان مبنی بر حفاظت از سرمایه‌های ملی گفت: طبیعت برای عموم مردم است و نباید با رابطه‌های ناسالم و ناصالح به انحصار افراد درآید.

معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری شمیرانات گفت: رهاسازی مسیر رودخانه جاجرود از پل‌های غیرمجاز و پاکسازی منطقه از سازه‌های غیرقانونی توسط امور منابع آب با فوریت پیگیری خواهد شد.

شهرستان شمیرانات با آب و هوایی کوهستانی متشکل از شهر شمیران و دو بخش لواسانات و رودبار قصران با جمعیتی افزون بر ۶۰۰ هزار نفر در شمال و شمال شرقی تهران واقع شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا