موقوفه خواری در لواسان زیاد است

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه لواسانات و رودبار قصران از توابع شهرستان شمیرانات اعلام کرد: به دلیل افزایش قیمت زمین در لواسان، شاهد موقوفه خواری بسیاری در منطقه هستیم اما تلاشمان برای کشف موقوفات ادامه دارد.

به گزارش شمیرانات خبر، امیرحسین ولی‌زاده ظهر سه‌شنبه در حاشیه آیین اختتامیه نخستین دوره تابستانی موسسه فرهنگی قرآن و عترت روح‌الجنان شهر لواسان که در حسینیه و مرکز فرهنگی امامزاده عبدالله (ع) محله جائیج برگزار شد افزود: طی یک ماه آینده ۱۰۰ مورد موقوفه را از دست موقوفه خواران خارج می‌کنیم.

وی همچنین ضمن تاکید بر اهمیت ترویج فرهنگ وقف گفت: به‌رغم موقوفه خواری‌ها، اخیراً شاهد وقف‌های جدیدی برای نیات آموزشی، اجتماعی و درمانی هستیم که ارزش ریالی آنها میلیاردها تومان است.

ولی‌زاده خاطرنشانکرد: طی مسابقات قرآنی که در دو بخش لواسانات و رودبار قصران برگزار شد از میان ۵۰۰ شرکت کننده، ۵ نفر در سطح استانی موفق به کسب مقام شدند.

به گفته وی در دو بخش لواسانات و رودبار قصران شهرستان شمیرانات ۲۸ امامزاده واجب‌التعظیم وجود دارد.

مجتبی فائق، مدیرعامل موسسه روح الجنان نیز توضیح داد: این دوره با همکاری مشترک اداره اوقاف و امور خیریه لواسانات و رودبار قصران و موسسه فرهنگی قرآن و عترت روح الجنان از ابتدای تابستان ۹۸کلاس‌های آموزشی سبک زندگی سالم، کامپیوتر، نقاشی، اوریگامی و چرم دوزی، آیین همسرداری و مشاوره خانواده، قرائت، حفظ و تدبر در قرآن کریم، آشنایی بانهج‌البلاغه، تربیت مربی فلسفه و کودک با اعطای مدرک بنیاد حکمت صدرا برگزار شد.

به گفته وی اهالی شهر لواسان استقبال چشمگیری از برنامه‌های این دوره داشتند.

فائق با اشاره به ویژگی‌های دوره مذکور بیان داشت: در این دوره طرحی با عنوان بوستان قرآن ویژه کودکان ۴ تا ۷ سال برگزار شد که مفاهیم قرآنی، آموزه‌های روایی و مهارت‌های پرورش خلاقیت از ارکان آن بود.

این مقام مسئول تصریح کرد: روش‌های غیر مستقیم و جذاب در طرح مباحث قرآن کریم و برگزاری دوره آشنایی با نهج البلاغه ویژه نوجوانان توسط اساتید مجرب از دیگر ویژگی‌های این دوره بود که تاکنون در منطقه مسبوق به سابقه نبوده است.

به گزارش شمیرانات خبر، تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط قاری بین‌المللی، اجرای سرود توسط گروه بین‌المللی منتظران ظهور و تقدیر از دست‌اندرکاران این دوره از دیگر برنامه‌های این اختتامیه بود.

شهر لواسان، مرکز بخش لواسانات از توابع شهرستان شمیرانات در ۱۱ کیلومتری شمال شرقی تهران واقع شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا