نصب یک بنر مردمی به دیوار مسجد میگون

از روز یکشنبه (دیروز) بنری با عنوان «ما آمدیم، نبودید، رفتیم» همراه با امضای برخی شهروندان روی دیوار مسجد جامع میگون شهر «اوشان، فشم، میگون» مرکز بخش رودبار قصران شهرستان شمیرانات خطاب به اعضای شورای اسلامی این شهر نصب و خبرساز شده است.

به گزارش شمیرانات خبر،  موضوع از آنجا شروع شد که اواخر هفته گذشته اطلاعرسانی شده بود جلسه بررسی مشکلات این شهر با حضور اعضای شورای اسلامی در مسجد برگزار خواهد شد، شماری از اهالی به‌ویژه ساکنان منطقه میگون در ساعت اعلام شده در محل مذکور حضور می‌یابند اما هیچ خبری از اعضای شورا نمی‌شود.

غیبت اعضای شورا در جلسه مذکور سبب گلایه برخی اهالی شده به طوری که طی چند روز گذشته این اعتراض‌ها در شبکه‌های مجازی نیز بازتاب یافت و به جاییرسید که برخی اهالی بنری به نسبت طولانی تهیه کردند و به دیوار مسجد چسباندند.

جلسه مذکور آن‌طور که مسئولان هیاتی موسوم به «جوانان و معتمدان میگون» اعلام کرده‌اند بعد از نماز مغرب و عشا روز ۲۳ خرداد بوده و برخی منابع گزارشکرده‌اند که امام جماعت و برخی مسئولان – غیر از اعضای شورا- نیز در جلسهحاضر شده بوده‌اند.

پس از آنکه اعتراض اهالی بالا گرفت پیامی منتسب به شورای شهر اوشان، فشم و میگون منتشر شد که در بخشی از آن آمده بود: «به دلیل اینکه این جلسهجانب‌داری از عده‌ای را به دنبال خواهد داشت و احتمال بروز شائبه‌هایی را در این خصوص دارد، اعضای شورای اسلامی شهر پذیرای همه عزیزان جهت پاسخگویی و همچنین رفع مشکلات در دفتر شورا خواهند بود».

در این پیام منتسب به شورا در برخی شبکه‌های اجتماعی همچنین قید شده بود: «این موضوع (حضور نیافتن اعضای شورا در جلسه) قبلاً به هیئت جوانان میگون اطلاع داده شده بود».

این پیام کافی بود که هم دامنه اعتراض‌ها افزایش یابد و هم دست‌اندرکارانهماهنگ کننده جلسه اعلام کنند که حضور نیافتن اعضای شورا توسط این افراداطلاع رسانی نشده بود.

در ادامه یکی از شهروندان منطقه که از افراد سرشناس آنجا به شمار می‌رود با عنوان «خ. م» در یکی از شبکه‌های اجتماعی خطاب به رئیس شورای اسلامی این شهر اعتراضش را اعلام کرد و نوشت: «نمی‌دانم با تدبیر و توصیه کدامین دوست نادانی چنین تصمیمی (حضور نیافتن در جلسه اهالی) اتخاذ نمودید که در علم سیاست چنین رفتاری منسوخ و مطرود است. در هر صورت این اقدام شما اصلاً بجا و مناسب شأن شورا نبود».

در بخش دیگری از پیام این شهروند اهل میگون آمده بود: «دیدم ساعتی پس از شروع جلسه بیانیه‌ای از سوی شما قرائت شد که اعلام نمودید به جهت پیشگیری از اختلاف محلی و به بهانه اینکه برنامه سیاسی و تبلیغات انتخاباتی است سفارش و منع شده‌اید که از شرکت در این مراسم امتناع نمایید که متأسفانه این اقدام ناسنجیده شما نیز باعث گردید تا تحریک افکار عمومی و اختلاف محلی تشدید شود و مردم این برخورد شما را توهین به شعور خود بدانند و با قلبی نامطمئن و خاطری آزرده مسجد را ترک نمایند».

در بخش دیگری از پیام این شهروند به چنین موضوع مشابهی و برگزاری جلسه‌ای در دوره سوم شورا نیز اشاره و تصریح شده بود: … «هنوز ۲ سال از عمر این شو راباقی ست، فرصت را غنیمت شمرید که خیلی اوقات خیلی زود دیر می‌شود».

در واکنش به این اظهارنظر، «مجید آقا محسنی فشمی» رئیس شورای شهر اوشان،فشم و میگون در همان شبکه اجتماعی در پاسخ به آن شهروند نوشت: «دوستان و همشهریان ما به صرف عدم همسو بودن با نظرات جنابعالی نادان نمی‌باشند بلکه بسیار فهیم، با شعور و حساس به مسائل شهرشان هستند؛ متأسفانه خاطره تلخی از جلسه مورد نظر جنابعالی در دوره سوم شورا در ذهن بنده تداعی شد که در آن جلسه به عضوی در شورا که خداوند متعال و اعضای شورای دوره سوم همگی شهادت می‌دهند هدفی جز خدمت به شهر، بخصوص شهر میگون نداشته بود با اهداف سیاسی و در نهایت بهره برداری برای انتخابات دوره چهارم مورد فحاشی وبی حرمتی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در مورد کوتاهی در اطلاع رسانی به همشهریان عزیز میگون جهت عدم تشکیل جلسه اعلام می‌نمایم به دوستانی که پیگیر موضوع بودند هم بهصورت شفاهی در شورای شهر و هم از طریق پیامک دو روز قبل از برگزاری جلسهاطلاع رسانی شد، حال چرا همچنان اصرار به برگزاری جلسه داشتند خود جای سؤالدارد؟».

این پاسخ رئیس شورا البته واکنش‌های دیگری هم داشت تا جایی که به نصب بنرانجامیده است.

مرور شبکه‌های اجتماعی در این مدت و مطالبات اهالی میگون نشان می‌دهد که این افراد مدعی هستند «درصد ساخت و سازها در منطقه میگون بیشتر از دومنطقه دیگر است و سهم درآمدی بیشتری را نصیب مدیریت شهری می‌کند اما اقدامات این مدیریت در این منطقه از نظر اهالی، جوابگو نیست».

در تشریح مصادیق مشکلات این اهالی همچنین آمده است: جمع نشدن زباله‌ها و نیز سگ‌های بالا صاحب نیز از جمله مشکلات دیگر به شمار می‌رود.

از آنجا که تلاش خبرنگاران برای گفت و گو با اعضای شورای شهر اوشان، فشم و میگون تاکنون بی نتیجه بوده لذا خبرگزاری جمهوری اسلامی در مورد صحت ادعاها و مطالبات شهروندان میگون نمی‌تواند اظهارنظری داشته باشد و این آمادگی وجود دارد که نقطه نظر مدیران شهری این شهر را نیز بازتاب دهیم.

اوشان، فشم و میگون زیرمجموعه بخش رودبار قصران شهرستان شمیرانات در شمال شرقی تهران واقع شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا