امام جمعه رودبار قصران: : نماز جمعه در ترویج طرح مواسات نقش موثری ایفا کرد

امام جمعه رودبار قصران تاکید کرد: نماز جمعه در طرح مواسات (یاری نیازمندان در زمان شیوع ویروس کرونا به تاکید مقام معظم رهبری) بسیار سربلند عمل کرد و در این شهرستان و طی ۳ مرحله تاکنون منجر به توزیع بیش از یکهزار و ۵۰ بسته معیشتی بین نیازمندان شد.

به گزارش شمیرانات خبر به نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام سید مجتبی حسنی ضمن گرامیداشت ۵ مرداد و سالروز اولین اقامه نماز جمعه پس از پیروی انقلاب شکوهمند اسلامی اظهار داشت: اولین اقدام رسول خدا بعد تشکیل حکومت‌شان و در بدو ورود به مدینه، تشکیل نماز جمعه بود و این امر حکایت از اهمیت این فریضه عبادی سیاسی دارد.

وی افزود: همچنین قرآن کریم نیز در سوره جمعه از این نماز به عنوان ذکرالله یاد کرده و می‌فرماید اگر به دنبال رزق مادی و معنوی هستید، کارهای خود را رها کنید و به نماز جمعه بروید که این مهم نیز حاکی از جایگاه رفیع این عبادت دارد.

خطیب جمعه رودبار قصران خاطرنشان کرد: از اهمیت نماز جمعه می‌توان بدان اشاره کرد که در ردیف حج قرار دارد و به عنوان حج فقرا یاد می‌شود؛ اگر بخواهیم به میتینگ سیاسی عبادی اسلام اشاره کنیم می‌توانیم از حج و نماز جمعه نام ببریم.

حسنی با اشاره به رسالت نماز جمعه به تبیین معارف دین و قرآن، روشن گری سیره حضرات معصومین، مهمترین مسائل جهان اسلام و دغدغه‌ها و مشکلات کشور اشاره کرد و گفت: در این فریضه عبادی سیاسی توسط تریبونی پاک، به صورت فراجناحی در خیمه‌گاه ولایت جریان و گفتمان انقلاب را دنبال می‌کنیم.

وی تصریح کرد: در طول ۴۰ سال انقلاب، نماز جمعه از پاکترین و تاثیرگذارترین مدافعان ارزش‌های انقلاب بوده و خاری در چشم دشمنان، مستکبران،معاندین و منافقین است که حجت آن نیز شهدای محراب هستند.

امام جمعه رودبار قصران بیان داشت: با توجه به اینکه شهروندان و مسئولان به بهانه این عبادت دلچسب در کنار هم جمع، اتحاد و همدلی تقویت شده و مردم می‌توانند مستقیم با مدیران ارتباط برقرار کنند.

حسنی خاطرنشان کرد: میزهای خدمت در حاشیه نماز جمعه توانسته است بسیاری از مشکلات مردم را بدون حضور در ادارات مرتفع کند و راهی موثر در تقویت پاسخگویی شفاف مسئولان باشد که ابتکاری ارزشمند تلقی می‌شود؛ همچنین پزشک آدینه در راستای ارتقا سلامت اهالی موثر بوده است.

وی به طرح “اصلاح ذات‌البین و حکمیت” به عنوان طرحی ابتکاری و موفق در رودبار قصران یاد کرد و گفت: این طرح از سنت‌های اصیل اسلامی و ایرانی نشات گرفته و مشاوره‌های حقوقی حاشیه نماز جمعه بود که به این اقدام منجر شد.

امام جمعه رودبار قصران توضیح داد: در این طرح که با همکاری حوزه قضائی بخش اجرا می‌شود، روزهای یکشنبه دفتر امام جمعه میزبان شهروندانی است که با اختلافات ارثی، ملکی و خانوادگی مواجه شده‌اند، و ما تلاش می‌کنیم با حضور معتمدان و ریش‌سفیدهای منطقه مسائل مطروحه را بدون نیاز به روند قضائی، حل و فصل و صلح و دوستی را میان‌شان برقرار کنیم.

حسنی با اشاره به ویژگی‌های امام جمعه موفق اظهار داشت: امام جمعه باید مردمی باشد و خود را تافته جدا بافته نداند؛ در برخورد با مردم اخلاق نبوی را رعایت کرده و سعه صدر داشته باشد و علم و حوصله را چاشنی کار خود کند.

وی تاکید کرد: ائمه جمعه بایستی از تجمل‌گرایی دوری کنند و زندگی آنها همچون قشر معمولی جامعه باشد؛ همچنین باید با دلسوزی در راستای پیگیری مشکلات مردم تلاش کنند.

خطیب جمعه رودبار قصران یادآور شد: بها دادن به جوانان و محول کردن برخی از امور با اطمینان به آنان منجر به آن می‌شود تا نماز جمعه را از آن خود دانسته و جذب روحانیت، مسجد و این فریضه عبادی سیاسی مهم شوند.

حسنی با اشاره به عدم وجود مصلا در این بخش اعلام کرد: نقشه مصلا توسط تیم کارشناسی تهیه و به تائید شورای سیاستگذاری نیز رسیده است؛ جانمایی آن نیز در محدوده‌ای که به عنوان سایت اداری در نظر گرفته‌اند انجام شده، شورا مجوزات لازم را صادر کرده و خیران برای هزینه‌های لازم اعلام آمادگی کرده‌اند. لذا انتظار داریم فرمانداری شمیرانات و استانداری تهران در راستای تسهیل امور برای تسریع در ساخت مصلا اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

به گزارش ایرنا، ۵ مرداد مصادف با سالروز اقامه اولین نماز عبادی سیاسی جمعه کشور پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی به امامت آیت الله طالقانی است.

بخش رودبار قصران به مرکزیت فشم دارای ۱۶ روستا و دو شهر اوشان، فشم، میگون و شمشک، دربندسر با جمعیتی افزون بر ۱۷ هزار نفر از توابع شهرستان شمیرانات در شمال شرقی پایتخت واقع شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا