ساداتی: : نماز جمعه مصداق امر به معروف و نهی از منکر است / ایجاد بسترمناسب بهداشتی و درمانی مطالبه به حق مردم منطقه است

فرماندار شمیرانات گفت: نماز جمعه پایگاه وحدت افرین مسلمانان و قرارگاه تقوا، اخلاق و مصداق امر به معروف و نهی از منکر است.

به گزارش شمیرانات خبر؛ سید مهدی ساداتی ضمن تسلیت شهادت امام حسن عسگری (ع) با حضور در نماز جمعه این هفته بخش رودبار قصران که به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حسنی برگزار شد، نماز جمعه را موجب وحدت مسلمین برشمرد و اظهار داشت: نماز عبادی سیاسی جمعه همدلی مردم را بیشتر می کند و انسجام مردم در خلق کمک رسانی را در غلبه بر مشکلات را به منصه ظهور می گذارد.

فرماندار شمیرانات با تاکید بر این‌که نماز جمعه یکی از برکات انقلاب و لیله‌القدر ملت انقلابی ایران اسلامی و قرارگاه تقوا، اخلاق، ایمان و بصیرت است، خاطرنشان کرد: ندای اذان نماز جمعه شعار اسلام، خطبه‌هایش وحدت‌آفرین، دشمن‌شکن، بصیرت‌افزا و نمازش آرامش‌بخش و بهجت‌آفرین روح و دل انسان است.

وی ابراز کرد: پایگاه نماز جمعه بهترین مکانی است که با بهره مندی از این ظرفیت می توان مشکلات به مردم بیان شود و مطالبات مردم نیز بی واسطه شنیده شود. مدیران شهرستان بایستی در نماز جمعه در دوبخش رودبار قصران و لواسانات حضوری فعال داشته باشند و از تریبون نماز جمعه برای ارائه گزارش عملکرد و اطلاع رسانی استفاده کنند.

ساداتی همچنین با اشاره به برگزاری انتخابات در شهرستان بیان کرد: یکی از شفافترین و سالمترین انتخابات در استان تهران در شهرستان برگزار شد و علاوه بر بعضی از ناملایمت ها هیچ صندوقی ابطال نشد در حالیکه در بعضی از شهرستانهای استان شاهد ابطال انتخابات شهر ها بودیم که این محم با برنامه ریزی درست و همراهی خوب ائمه جمعه در دو بهش رودبار قصران و لواسانات و همچنین شورای تامین شهرستان محقق شد.

نماینده عالی دولت در شمیرانات گفت: دو شهردار اعلامی از سوی شوراهای اسلامی اوشان فشم میگون و شمشک دربند سر در کمیته انطباق فرمانداری مورد بررسی و تائید قرار گرفته و در روند اقدامات اداری در استانداری تهران می باشد. شهرداران وظیفه پاسخگویی به مطالبات قانونی شهروندان را دارند و مجموعه شهرداری دغدغه ای جز پاسخگویی به مطالبات و توسعه و آبادانی شهر نباید داشته باشند.

سید مهدی ساداتی در ادامه تاکید کرد: خدمتگزاری به مردم وظیفه تک تک مدیران است و دیدگاه رهبری و دولت بر خدمتگزاری و پاسخگویی شفاف ، صریح و بی منت به مردم تاکید دارند زیرا که هیچ خط قرمزی بالاتر از مردم نیست.
این مقام مسئول اذعان کرد: روند واکسناسیون با سرعت خوبی انجام می شود و بیش از ۸۰ درصد شهروندان شمیرانات واکسینه شده اند. بحمد اله با واکسینه شدن ۱۰۰ درصدی دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله از نیمه دوم آبان ماه شاهد برگزاری کلاس های حضور خواهیم بود.

فرماندار شمیرانات در خصوص استقرار مرکز بهداشت استاندار در بخش رودبار قصران تصریح کرد: مراکز بهداشت مستقر در دوبخش با توجه به موقعیت جغرافیایی و جمعیتی از استاندارهای لازم را برخوردارند ولی پاسخگوی مطالبات بهداشتی و درمانی در منطقه نیستند که علی رغم پیگیری های متعدد باید بیان داشت که دو بخش نمی تواند تابع سیستم جمعیتی خاص باشد در طول هفته تغییر نرخ جمعیتی بسیار متفاوتی را شاهد هستیم . با توجه به میزبانی جمعیت بسیاری از مردم و میهمانان ورزشهای زمستانی که رودبار قصران پایتخت ورزش های زمستانی نیز می باشد نگاه ویژه وزارت بهداشت و درمان را در ایجاد بستر های بهداشتی و درمانی خواستاریم.

ساداتی با اشاره به یکی از مهمترین نیازهای دو بخش ودبار قصران و لواسانات اشاره و تاکید کرد: جاده مولفه اصلی توسعه و آبادانی است تعریض جاده از مهمترین نیازهای منطقه است که نیاز به اعتبارات ملی است . بهینه سازی ، روشنایی و ایمن سازی کمرخانی با اعتباری بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال انجام شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا