نماینده مجلس: محرومیت شمیرانات را باید فریاد زد

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس با بیان اینکه نگاه ملی به استان تهران به‌ویژه شمیرانات به غلط خوش نشینی و فاقد مشکل است گفت: زمانی که محرومیت این منطقه به‌ویژه مردم بومی را فریاد می‌زنیم مورد اتهام و هجمه رسانه‌ها قرار می‌گیریم.

به گزارش شمیرانات خبر، وی شامگاه یکشنبه در نشست مردمی شهر شمشک دربندسر از توابع شهرستان شمیرانات ضمن ابراز گلایه از فضای نامطلوب رسانه‌ای خطاب به مردم منطقه افزود: تمامی تهمت‌ها را به جان می‌خریم و تا آخرین لحظه در احقاق حقوق شهروندان تلاش می‌کنیم.

وی با بیان اینکه اگر رسانه‌ها مدرک دارند صریح صحبت کنند و از تهمت بپرهیزند اظهار داشت: این هجمه‌ها نیز ثمره نگاه‌های غلط به شمیرانات است.

این مقام مسئول خاطرنشان کردویلانشینی در شمیرانات منجر به ایجاد تفکری اشتباه در نگاه ملی شده که آسیب آن به اهالی بومی منطقه وارد می‌شود در حالی که این ویلاها به جز پرداخت عوارض به شهرداری و مزاحمت برای اهالی هیچ عایدی برای شهرستان ندارند.

این نماینده مجلس با اشاره به سیلاب اخیر بخش رودبار قصران بیان کرد: تجاوز و تعدی به حریم رودخانه‌ها، سوء مدیریت و اقداماتی که در گذشته بدون آینده نگری صورت گرفته منجر به خسارتی افزون بر ۳۰۰ میلیارد تومان به این منطقه شده است.

موسوی تصریح کرد: شرایط طبیعی و کوهستانی بخش‌های شمیرانات نیز سبب افزایش چند برابری هزینه‌های عمرانی و خدماتی می‌شود که به مشکلات منطقه و دشواری تأمین اعتبارات آن افزوده است.

وی با اشاره به درخواست مردم و مسئولان نسبت به واگذاری پیست اسکی شمشک به شهرداری و بخش خصوصی اظهار داشت: واگذاری این پیست با هدف ایجاد درآمد پایدار در منطقه، اشتغال‌زایی و بهره‌مندی شهروندان از منافع مالی مراحل آخر را می‌گذراند و به‌زودی محقق می‌شود.

موسوی همچنین اعلام کرد: طرح هادی شمشک دربندسر نیز در دست پیگیری قرار دارد و به‌زودی ابلاغ خواهد شد.

نماینده مردم تهران در مجلس ضمن تاکید بر همدلی مردم و مسئولان گفت: البته کوتاهی و مشکلات را انکار نمی‌کنیم اما هدف برخی افراد در فضای مجازی ترویج ناامیدی و بدبینی مردم به خدمت گذارانشان است لذا باید با وحدت و هم افزایی مقابل تخریب دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی بایستیم.

«عادل مصدقی» معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران نیز در این نشست اعلام کرد: سیلاب فروردین امسال در حوزه راه‌ها ۹۲ میلیارد و ۴۰ میلیون تومان به بخش‌های شمیرانات و کن تهران خسارت وارد کرد.

وی افزود: موارد را به مراجع مختلف منعکس کرده‌ایم و انتظار داریم از منابع بحران اعتباراتی محقق شود تا بتوانیم اقدامات اساسی را برای بازسازی نقاط آسیب دیده ناشی از سیل انجام دهیم.

مصدقی تاکید کرد: تخصیص نیافتن اعتبارات لازم به بروز مشکل در نگهداری و ترمیم راه‌ها منجر می‌شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: لایروبی نشدن رودخانه جاجرود و ساخت و سازهای حریم آن سبب انحراف آب به سمت جاده و خسارات وارده به راهداری شده است.

مصدقی از برنامه ریزی برای روکش آسفالت در سال ۹۸ نیز با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان در شمیرانات خبر داد.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران افزود: تخلیه سنگ‌هایی که در پشت فنس های منطقه «کمرخانی» شهر فشم سقوط کرده‌اند از ابتدای سال همواره در حال انجام است.

وی در ادامه اعلام کرد: در منطقه کلوگاه (پل حاجی آباد) نیز به منظور راه‌سازی و پیشگیری از خطرساز شدن سنگ‌های بزرگ ۳ مورد انفجار عصر دیروز (یکشنبه) انجام شد.

«سیروس قدرتی» معاون عمرانی فرماندار شمیرانات نیز ضمن بیان اینکه سیلاب اخیر بسیاری از زیرساخت‌ها را از بین برده گفت: با توجه به شرایط کوهستانی منطقه و کمبود اعتبار، تلاش ما در مرحله اول حفظ امکانات و تأمین امنیت مسیرهای موجود است.

وی افزود: شاخص‌های متعدد از جمله جمعیت مانعی در ایجاد امکانات بهداشتی و … در مناطق هستند اما تلاش می‌کنیم با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای بهبود شرایط زندگی شهروندان مناطق کم جمعیت امکانات را افزایش دهیم.

این مقام مسئول با اشاره به نبود پمپ بنزین در منطقه شمشک اظهار داشتبه محض اعلام آمادگی پخش فرآورده‌های نفتی و شهرداری این اقدام نیز انجام خواهد شد.

به گفته «احمد محمد صالح» معتمد شهر شمشک دربندسر در این نشست، جاده‌های ناایمن و مشکلات ترافیکی، نبود درمانگاه یا پزشک مستقر در شهر و نیز پمپ بنزین، نداشتن کلانتری و ابلاغ نشدن طرح هادی که منجر به ساخت و سازهای بی رویه و تجاوز به حریم رودخانه و کوه‌ها می‌شود از جمله مشکلات این منطقه است.

وی همچنین واگذاری پیست اسکی شمشک از شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی به شهرداری شمشک را از مهم‌ترین درخواست‌های اهالی برشمرد.

پیش از این جلسه موسوی نماینده تهران به همراه معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی اداره کل ورزش و جوانان استان تهران و جمعی از مسئولان شهرستان شمیرانات از مسیر شمشک – دیزین، پیست اسکی دربندسر، مسیرهای پرخطر و خسارات سیلاب اخیر بخش رودبار قصران بازدید کردند.

شهر شمشک دربندسر از توابع بخش رودبار قصران شمیرانات در شمال شرقی تهران واقع شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا