پنجمین خانه هلال در شمیرانات افتتاح شد

پنجمین خانه هلال (جمعیت هلال احمر) در محله امام‌زاده قاسم واقع در منطقه یک تهران با هدف آموزش‌های امدادی جهت مقابله با حوادث غیر مترقبه به اهالی این محله مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش شمیرانات خبر، رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان در حاشیه این افتتاحیه گفت: خانه‌های هلال شعب کوچک هلال احمر در سطح روستاها و محله‌ها هستند و خدماتی در حوزه‌های اجتماعی، آموزشی، امدادی و فرهنگی ارائه می‌دهند.

“جمال شریفی” افزود: به دلیل آسیب‌پذیری مناطق روستایی در برابر حوادث غیر مترقبه، خانه‌های هلال نقش موثری در پیشگیری از افزایش شمار تلفات در قبل از حادثه و همچنین پاسخگویی مناسب در زمان حوادث را دارا هستند.

وی با اشاره به اینکه رویکرد خانه‌های هلال در سطح کشور تاب‌آوری جامعه در برابر مخاطرات طبیعی و غیرطبیعی است، تصریح کرد: تلاش ما بر آن است تا با آموزش‌ها و فعالیت‌هایی که از سوی این خانه‌ها ارائه می‌شود، مردم و جامعه را مقاوم‌تر و آگاه‌تر کنیم.

رئیس جمعیت هلال احمر شمیرانات یادآور شد: تمامی افرادی که در خانه‌های هلال فعالیت می‌کنند از اعضای داوطلب در روستاها و محله‌ها هستند؛ خانه‌های هلال نیز باید همواره جوانان را برای حضور در صحنه‌های اجتماعی و مسئولیت پذیری آماده کند.

شریفی با بیان اینکه فعالیت و کارکرد در جمعیت هلال احمر بر پایه داوطلبان و خیر محوری است، خاطرنشان کرد: افتتاح خانه‌های هلال کمترین هزینه را برای دولت دارد و تمامی آموزش‌های این خانه‌ها به صورت ۱۰۰ درصد رایگان انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا، شمیرانات دارای پنج پایگاه امداد و نجات در گردنه قوچک (ورودی لواسانات و رودبار قصران)، دربند، کلکچال، شیرپلا و نمایشگاه بین المللی است.

شمیرانات با آب و هوایی کوهستانی متشکل از شهر شمیران (منطقه یک و شمال و شرق منطقه ۲ تهران) و ۲ بخش لواسانات و رودبار قصران در شمال و شمال شرقی پایتخت واقع شده است.

این شهرستان دارای کوه‌ها، روددره‌ها و محل عبور رودخانه جاجرود به سد لتیان و به همین علت در تمامی فصول با استقبال چشمگیر گردشگران و کوهنوردان مواجه است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا